Bra sida med massor av gamla spel.

Gillar du gamla spel? Då vill jag tipsa om den här sidan - Abandonia, där finns massa gamla spel som har blivit övergivna av sina tillverkare och dom bara väntar på att bli nerladdade OCH spelade av någon. :-)

Här är mina favoriter:

PrincessMaker2 - Man har som uppgift att uppforsta en ung flicka. Man kan låta henne ta lektioner i olika ämnen såsom poesi, konst, religion men även "tuffare" ämnen såsom fäkting m.m. Du kan uppfostra flickan till att bli en fiiin ung dam eller låta henne gå ut på äventyr. Allt är upp till dig!

Final Fantasy - Kul att se vad som hänt med Final Fantasy-spelet genom åren. Det är ju lite skillnad om man säger så.



DinoParkTycoon - Ja, det är vad det låter som. Du har hand om en dinosauriepark och allt vad det innebär. Du måste mata dom och bygga ordentliga staket så dom inte rymmer... Ni kan ju tänka er vilken katastrof det skulle bli!

Eftersom jag är ett stort simsfan så måste jag ju tipsa om SimCity2000, SimFarm, SimTower, SimEarth och SimCityClassic.

Under varje länk finns utförligare beskrivning om vad spelet går ut på samt några screenhots så du vet hur spelet ser ut. Där står också vilken simulator du behöver för att kunna spela spelet. Finns massor av andra spel än dom som jag tipsat om så om du är intresserad är det bara att klicka runt på sidan tills du hittar något du gillar. Abandonia är super. Wiiie!
Postat av: Ina
URL: http://inasaraburstrom.blogg.se/ 2008-08-14 / 04:20:44

tack :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥