Virkade tofflor.



Nu när hösten snart är här (eller är den redan här?) så behövs det något som värmer kalla tår. Jag brukar alltid gå omkring med raggsockar men när jag häromdan frös och skulle ta på mig ett par upptäckte jag att det var hål i varenda en.

Eftersom jag hade en del eskimo-garn liggandes så gick jag in på Garnstudios hemsida och bestämde mig för att göra dessa. På bilden ovan ser ni resultatet. Dom hade nog blivit bättre i enfärgat garn så som dom är virkade på garnstudios bild men huvudsaken är ju att dom värmer och det lovar jag att dom gör :-)

Det gick väldans fort att göra dom, blev riktigt förvånad, annat är det när jag ska sticka. Fast det har sin charm det med. Hursomhelst känner jag mig peppad nu inför någon ny grej, frågan är bara vad...
Postat av: Nergårds-Emma
URL: http://nergardsemma.blogg.se/ 2008-08-23 / 15:52:24

Dom blev jättesöta :-) Eskimo är så mjukt och skönt. Jag kanske också skulle testa att virka ett par såna med mina överblivna nystan.


Postat av: Amlon
URL: http://amlon.blogg.se/ 2008-08-25 / 19:41:00

Åh, vilka mysiga!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥