Vad är egentligen konst?

Det finns en gångväg här i Malmö som är skittrist att gå men vi brukar gå/cykla där igenom ändå. På den sista tiden har det t.o.m. varit ett nöje för någon har målat (klottermålat) en stor råtta och en sumobrottare på planket som skiljer gångvägen från en fotbollsplan.

För att komma till saken... Idag när vi tog just denna väg så var detta "klotter" borta och istället var planket fult, gult målat. Detta får mig att undra hur människorna som bestämmer egentligen tänker. Varför betala dyra pengar för att ta bort något, som i detta fall råkar vara klotter men ändå väldigt fint PLUS att det ger staden dess charm.

Samtidigt betalar dessa människor konstnärer massor av pengar för att de ska tillverka installationer, typ stayer som är JÄVLIGT fula och som man inte alls blir glad av att se på.

Jaaa, jag var bara att skriva lite, för jag tycker det är sjukt.
Postat av: idispidis
URL: http://skogstroll.blogspot.com 2008-02-08 / 22:52:48

Samma sak här. Hur kul är egentligen gråa betongtunlar? Vore väl hemskt och osvenskt om folk skulle ge staden lite färg. Jisses!
Ursäkta att jag inte varit på msn, men det har hänt så mycket här.. Hoppas vi kan höras snart och att ni har det suppertoppen mysigt..
*tokmassakrama*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥