VIKTIGT MEDDELANDE!

Ja nu banne mig har jag ett viktigt meddelande till er. En uppmaning, för jag har sedan länge slutat förundras över människors beteende OCH människors beteende när dom är alkoholpåverkade.

Igårkväll vid 10-tiden när jag och M hade varit ute och cyklat låste vi som vanligt våra cyklar och skulle gå in genom porten. Då kommer två fulla killar i 20-års åldern fram till oss och frågar om vi kan koden till grannhuset. Vi säger som det är, vi kan inte koden. Kille A börjar då säga att dom är fulla (blablabla) men att det inte är något anledning för oss att inte ge dom koden. Jag säger vänligt men bestämt att jag inte kan koden, varpå kille A säger till M att han ska "uppfostra" sin flickvän lite bättre och att jag är väldigt ohyffsad. M blir ju såklart sur och säger åt som att dra och säger till mig att komma så vi kan gå in i porten. Då hoppar kille A på M och jag blir ju jätterädd och drar i hans jacka för att han ska sluta. Då vänder han sig om och drämmer mig rätt i huvudet med knyten näve. M puttar iväg dom en bit bort och dom fortsätter bråka och slåss, jag som vid det här laget är i chocktillstånd ringer på porttelefonen och ber alla i våran lägenhet komma ner. Typ en sekund senare väller alla ner, M´s tre bröder, M´s pappa och mamma och en god vän som var på besök. Nu börjar kille B ursäkta sig själv och den andra killen och ber om att inte bli slagna, sen kutar dom iväg.

Sjukt va! Nu såhär efteråt när jag tänker på det hela försöker jag komma på om jag och M gjorde något för att provocera dom, något minsta lilla, men nä. Detta hade ALDRIG hänt om dessa killar inte hade druckit. Vilket leder mig till det jag vill ha sagt, genom att skriva detta här i bloggen....

Ta avstånd från alkohol! Det verkar harmlöst men sådana här saker händer, varje dag runt om i världen. Det kan bli så fel, den snällaste av människor kan bli ett monster, tänk efter, det är inte värt att tvingas ta sådana här koncekvenser när problemet egentligen är superenkelt att lösa.

Gör som jag och många andra. SLUTA DRICK ALKOHOL!

Postat av: Jakie
URL: http://sadhusblog.blogspot.com 2008-05-16 / 20:01:59

Bra skrivet, man behöver inte vara länge på "stan" en helgkväll för att förstå vansinnet.


Postat av: Hit that booze hard!
2009-02-12 / 13:38:04

Nykterister är det mest tragiska som finns. Väx upp, vakna, lev i dagens värld, inte i något sagoslott.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥