Boktips.



Idag tänkte jag tipsa om en bok (eller två rättare sagt). Kyuuto! Japanese Crafts: Amigurumi, massa fint och dessutom gillar jag sättet mönsterna är skriva. Har aldrig sett det förut, istället för att skriva massa text om hur allt ska göras så är det små symboler och siffror. Haha, det där lät hemskt krångligt men det är det alltså inte, jag upplevde det som väldigt enkelt, smidigt och smart helt enkelt. Håller på och virkar ur boken just nu, visar när jag är klar. (OBS! boken är på engelska så ni vet om det)

Kommer ni ihåg snögloben jag gjorde för ett tag sedan, fick ju idén ur en bok. Så jag tänkte att den braiga boken skulle finnas med här under boktips också. Här är det alltså igen: Pyssel de luxe : 41 vansinnigt piffiga pyssel! Och på bild:

Postat av: Mia
URL: http://sofielskar.blogspot.com/ 2009-02-20 / 20:04:30

Åh vilka söta små figurer!


Postat av: Matilda
URL: http://quietland.blogg.se/ 2009-02-22 / 01:47:15

åh vilken söt blogg du har! Jag ska nog införskaffa Pyssel de luxe, jag har sett så mycket fint som folk har skapat utifrån den.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥