Vilse


För ett par dagar sedan när jag gick in i köket på morgonen för att äta frukost märkte jag efter ett tag att jag inte var ensam. Ja, bortsett från kaninen som har sin bur i köket. Den där extra gästen var en söt liten fjäril som hade flygit vilse och på något vänster hamnat i vårat kök.

Jag gillar sådana stunder i livet när allt känns lite magisk och detta var en sådan. Även om det inte alls var någon extraordinär händelse. Jag tittade på den ett litet tag medan den flög omkring och försökte hitta ut, jag lyckades faktiskt fota den också.

Men tillsist kände jag mig lite dum som bara stod där så jag öppnade fönstret och fjärilen fick äntligen återförenas med "den riktiga världen".
Postat av: Anonym
URL: http://gall-erry.blogspot.com 2011-08-17 / 16:28:32

Är det en ny trend bland fjärilar att flyga in hos folk? Jag hade nämligen också en i lägenheten igår morse när jag gick upp. Genom en liiiten springa i köksfönstret måste den ha kommit in. Katterna blev som vilda och ville förstås fånga den, så vi fick se till att rädda den till friheten illa kvickt. :) Hann ta ett foto, men det blev nog inte så bra...




Postat av: Petra
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/ 2011-08-18 / 21:39:15

Häftigt med en liten kompis som hälsar på i fönstret. :-)



Och ja, visst är det långt att vänta på reportaget. Men ska dom kunna visa ett trädgårdsreportage med grönt och blommor i april så måste man ju fota i nu innan hösten.


Postat av: mia
URL: http://mia-kinoko.blogspot.com 2011-08-18 / 22:31:49

Trevligt med vackert frukost sällskap!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥