The Sims Medieval.


Ni kan aldrig gissa vad som kommer ut i vår! Jo, The Sims Medieval! Det är ungefär som om EA Games har brutit sig in i min hjärna för att sen kunna uppfylla mina önskningar.

 

Det är ett fristående spel, alltså ingen expansion till varken The Sims 2 eller 3 och simmarna lever alltså under medeltiden... Istället för att använda mobiltelefoner skickar man meddelanden med brevduvor och istället för "vanliga" jobb är simmarna riddare, jycklare, smed, handelsmän, trollkarlar m.m och alla har dom som mål att tjäna kungariket i både med och motgång.

 

Det bygger inte på fritt spelade på samma sätt som i Sim 2 och 3 utan här har man en monark (kung eller drottning) som styr kungadömmet och sedan väljer man ett mål att uppnå (t.ex. erövra så mycket land som möjligt) och då hjälps alla simmar i kungadömmet åt att uppnå detta.

 

Låter det inte KUL?!

 

Hittade en sida där det står lite om System Requierements (alltså vad som krävs av datorn för att den ska kunna spela spelet). Min dator är tyvärr inte tillräckligt bra (den är 6år gammal) men om det så krävs att jag ska fixa ny dator för att kunna spela det så får jag väl göra det ;-)

 

En video som förklarar lite mer om spelet, hur det funkar, intervjuer med dom som gjort spelet osv har jag "klistrat in" här nedanför. Vill du se längre videos om spelet kolla här: part 1, part 2, part 3.

 

 

Bilder ur spelet, alla bilder är lånade härifrån, finns fler där dessutom.

 

Postat av: Sandra
URL: http://crochet-a-holic.blogspot.com 2011-01-20 / 15:57:49

Blev helt till mig idag när jag fick mail från EA om detta, simsberoende som man är måste man ju bara köpa det! Tycker det låter jätteskoj :D


Postat av: Susanna
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com 2011-01-20 / 19:53:25

OMG gud vad roligt! Det ska bli spännande att spela detta sen. :D


Postat av: Sabina - Ung förälder och gravid igen
URL: http://saabiina.blogg.se/ 2011-01-21 / 10:38:13

Hej!

Jag kikar in för att säga hej. Vill gärna tipsa om mitt diskussions inlägg jag har just nu gällande rasistiska uttryck. Jag tycker att sverige har blivit ett hatland och skulle gärna vilja höra din åsikt om det jag skrivit.

Inlägget hittas här: http://saabiina.blogg.se/2011/january/21-januari-11-diskussions-inlagg-12.html



Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram


Postat av: Ebba
URL: http://kolmonoxid.blogg.se/ 2011-01-22 / 19:56:36

Nej men åh! Gud vad kul det verkar vara. Efter att jag blev ganska besviken på The Sims 3 och The Sims 2 sa upp kontakten med min dator måste jag prova det här! Har saknat The Sims så mycket, haha. Ska genast läsa lite mer om det här! :)


Postat av: Cecilia
URL: http://cottoncandycrochet.blogspot.com 2011-01-30 / 13:55:23

Vad kul jag älskar Sims! Ska verkligen bli kul att göra sig en magiker eller drottning :D



Tack så jättemycket för kommentaren på katten också!

Kram!


Postat av: Anonym
2011-03-30 / 15:24:19

jag har laddat ner den, man kan nt spela frispel bara uppdrag!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥