Ogräspizza.

 

En av dom bästa sakerna med sommaren enligt mig är att man själv kan plocka det naturen har att erbjuda och laga mat av det. Helt gratis. Och det är faktiskt möjligt även om man som jag bor i en lägenhet i stan.

 

Ett utmärkt exempel är fläderblomssaften som jag gjorde förra veckan. Ett annat exempel är pizzan på bilden här ovanför. Man kanske kan tro att det är en spenatpizza men det det där gröna är i själva verket nässlor.

 

Hur smart är det inte att plocka något så simpelt som ogräs och tillaga en i allra högsta grad mumsig pizza?!

 

Man plockar dom översta bladen på brännässlorna, innan dom har börjat blomma. När man kommer hem förväller man bladen i kokande vatten, pressar ur lite av vattnet och lägger på pizzan. Lätt som en plätt... men det gäller att ha ordenliga handskar på sig när man plockar så att man inte bränner sig ;-)

Postat av: Husfrun
URL: http://villafreja.blogspot.com 2011-07-01 / 20:04:55

Det lät gott.

Om jag kommer ihåg ska jag testa när det är dags att laga pizza i morgon, vilket vi redan har planerat att göra.


Postat av: Sanna
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/ 2011-07-02 / 19:57:57

Mmm nässlor är supergott! <3



SV: Mycket envishet och slit kan göra underverk och nu trivs jag som fisken i vattnet där. <3

Skulle varit superskoj om du hade kunnat hälsa på.. =)



Kraaaaaam

Sanna


Postat av: Liina!
URL: http://liinanonstop.blogg.se/ 2011-07-04 / 07:49:55

Hej!



Härligt med en kreativ blogg!! :D Blir glad!

...gillar du tatueringar / tattoo-art, kika gärna in på min blogg - lämna jättegärna ett avtryck ;)

Ha en kanondag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥