Söta Bambi!


Ni som följt min blogg länge känner kanske ingen Bambi, min kanin. Hon är överlycklig nu på sommaren när vädret tillåter oss att ha balkongdörren öppen. Då sitter hon där och lyssnar på livet som försiggår ute på gården. Barnen som leker, fåglarna som kvittrar och träden som svajar i vinden.

I vanliga fall när vi sitter och tittar på teve till exempel skuttar hon alltid till oss och vill bli klappad i soffan men när hon är på balkongen har hon allt för viktiga saker för sig för att bry sig om oss.

Med ett undantag, om vi sitter på balkongen och äter. Då kommer hon fram och ställer sig på baktassarna för att se vad vi äter och om vi är snälla nog att ge henne en mumsbit.

Exakt det var senariot igår när jag tog den här bilden. Och hon hade tur! Jag åt persika, en av hennes favoriter så hon fick en liten bit som hon snabbt åt upp för att sedan återgå till sitt spejande.
Postat av: Husfrun
URL: http://villafreja.blogspot.com 2011-07-27 / 20:27:01

Söt hon är. Hon ser japantecknad ut? I så fall är hon lik min Kalle :)


Postat av: Julia
URL: http://Juliaslillahorna.blogspot.com 2011-07-28 / 12:37:35

Åh vilken sötnos! Hon verkar ha samma personlighet som min kanin, Molly:)




Postat av: Helen
2011-07-28 / 16:44:33

Vilken tur att ni hittade och tog hand om henne!

Hon är hur charmig som helst!

Vi har en dvärgvädur som har turen att kunna springa lös på gräsmattan om hon vill och hon har full koll på dörrarna hela tiden så hon kan ta sig in. Lämnar aldrig gården. Tiggarminen känner jag väl igen, kollar alltid vad vi äter och vet att goda saker kommer från skafferiet och micron(upptinat bröd). Två ljud som alltid får henne att komma och hoppa upp i knät för att sno till sig något.


Postat av: Julia
URL: http://www.litenpysseltok.blogspot.com 2011-07-28 / 21:32:45

Vilken söt kanin! Jag älskar teckningen på den. Har en dvärgvädur på 8 år, en grå. Ska prova att mata honom med persika. Du har säkert provat det, men ge din kanin banan. Den är så söt när den slickar i sig det ♥

Kramar Julia - Liten Pysseltok


Postat av: Beatrix
URL: http://beatrixmix.blogg.se/ 2011-08-07 / 12:35:58

åh vad jag också skulle vilja en en liten finkanin igen..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥