Titt-ut

 

Ännu ett tyg har hittat hem till mig (hm... undrar hur det gick till?!). Tyget heter Titt-ut och är designat av Aune Laukkanen.

 

Det här tyget hade jag älskat när jag var liten (även om det inte är ett barntyg direkt). Jag hade kunnat se mig själv sitta och fundera över detta tyghöghus och hitta på historier om dom som bor i fönstrerna. Ungefär såhär:

 

Mannen med kockutstyrsel på tredje våningen har nog bjudit över damen i rött på fjärde våningen och har är i full fart med att ge maten det där lilla extra för att vinna damens hjärta.

 

Katten i fönstret med dom rutiga gardinerna på trean sitter och spanar efter sin kattfröken som bor på andra sidan gatan i fönstret med dom radiga gardinerna. Det är och har alltid varit ett distansförhållande men tack vara deras fiffiga katt-teckenspråk så funkar det fint.

 

Den Runda Damen som bor på tvåan och har en söt lampa och lite blommor i fönstret, hon är minnsan hemligt kär i den Stiliga Gubben som bor precis ovanför henne. Hon känner sig alltid mindre ensam när hon vid middagsbordet fantiserar om hur Stiliga Gubben sitter och äter middag precis som hon fast två meter uppåt. Eller när hon har svårt att somna om natten för sängen känns tom, då tänker hon på sin käreste och tror sig nästan kunna höra hans andetag där uppe.

 

Och ja... på det viset fortsätter jag hitta på historier om invånarna i detta hus.

 

 



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥