Bingo.



När jag var liten spelade vi alltid bingo på helgerna, det var liksom tradition att sitta tillsammans, plocka fram brickorna och leta efter det nummer som ropades upp. Glädjas när man fick bingo först av alla eller sura lite försiktigt när man bara var ett nummer ifrån när spelet var slut.

 

Jag tror att min mormor har smittat mig lite för hon tyckte bingo var kul. Hon köpte alltid en bricka till sig själv och en till morfar men eftersom han var så sölig med att pricka för rätt nummer så brukade hon sno hans bricka halvvägs in i spelet. Och man var alltid tvungen att vara knäpptyst... för tänk vilken katastrof det varit om hon missat ett nummer!

 

Det finns två saker jag har velat göra länge för det verkar så mysigt. Det ena är att gå på utomhusbio en ljummen sommarkväll (låter inte det hemskt romantiskt?). Det andra är att spela bilbingo, fast jag har ingen bil så det är ju lite svårt då, haha. Men någongång så!

 

Jag har ordnat en liten överrasking till er! Ni kommer kunna ladda ner mina alldeles egna bingobrickor, skriva ut och sedan spela över köksbordet, ute i trädgården på en picknickfilt under sommarhimlen eller kanske göra egen bilbingo? En tjutitt på hur det spelet kommer se ut ser ni på bilden ovan.

 

 

Postat av: Fröken Pyssel
URL: http://Www.pastill.nu 2011-06-14 / 23:11:00

Så fint! Du är så fyndig du!


Postat av: Manduzana stickar
URL: http://manduzanastickar.blogspot.com 2011-06-14 / 23:54:14

Utomhusbio är underbart! När jag bodde i Norrköping var vi ofta på utomhusbion där. Helt fantastiskt :)


Postat av: Sanna
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/ 2011-06-15 / 08:45:14

Bingo är superskoj! Jag och maken brukar fara till bilbingo lite då och då sommartid, skojsigt! =)



SV: Tavlorna är superskoj att göra också och ja visst fick jag..nu är bara frågan vad jag skall sy utav allt.. =)



Kraaaaam

Sanna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥