En stuga i alperna.



Dom som följt min blogg länge vet att jag gillar att spela och inreda i sims
men det har inte blivit så mycket spelat den senaste tiden.

I höstas deltog jag i en The Sims 2 designtävling som gick ut på att man skulle bygga och inreda en alpstuga utan el. Men när tävling var avslutad glömde jag att visa upp bilderna här så jag passar på att göra det nu, trots att det kanske inte känns så vårigt med en alpstuga ;-)

Det är en stuga med öppen planlösning, det enda skilda rummet är badrummet och en pytteliten "förstuga". Eftersom det är en himlans massa bilder så delar jag upp det i två inlägg. Idag får ni se "förstugan/hallen", arbetsplatsen och köket. Resten kommer i ett senare inlägg.

Hur man gör för att ladda ner saker till The Sims 2 har jag skrivit en beskrivning om som du kommer till om du klickar på länken.

Och nu... bilderna:



Postat av: Fröken Nattfrost
2011-03-22 / 12:54:40

Tjusigt! :)

Sims är så kul!


Postat av: Emma
URL: http://godisflickan.blogspot.com/ 2011-03-22 / 13:38:50

rIKTIGT FIN!


Postat av: Emil
URL: http://bilderpakatter.blogg.se/ 2011-03-22 / 18:43:51

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget till blogg.se som gör att man får en ny bild på en katt varje dag i sin meny. Du kan kolla på min blogg hur det ser ut och det vore jättekul om du ville prova att använda den och kanske blogga om den :)



Tack på förhand

Emil


Postat av: Frk pyssel
URL: http://pysselmama.blogspot.com/ 2011-03-22 / 22:54:30

Fint! skulle nog också kunna lägga en massa tid på sådant om jag trillade dit, ser kul ut! :-)


Postat av: Ebba
URL: http://kolmonoxid.blogg.se/ 2011-03-23 / 15:05:27

Åh, vad fint och mysigt det ser ut! Mitt The Sims 2 har knasat sig så jag kan inte ladda ner saker längre. Jättetråkigt. :< Men jag fick hem The Sims Medieval igår (såg att du hade skrivit om det tidigare) och det lever verkligen upp till mina höga förväntningar. :D Jag är väldigt nöjd med det. Det är dock inte lika mycket byggande som i sims 2 & 3. Det är nog det enda jag saknar där ...


Postat av: Hanna
2011-03-27 / 14:09:45

Hej, jag är en tjej som älskar sims och jag undrar hur du kan få så snygga och dessutom superduper verkliga möbler o. sånt. Kan du svara på den frågan?


Postat av: Tävling i bloggen om:konad(nagelsaker),finnprodukter,nagellack
URL: http://guccilicious.blogg.se/ 2011-08-08 / 17:06:49

var laddar du ner alla dom sakerna?


Postat av: Flickalilla - foto & streamat
URL: http://flickalilla.webblogg.se/ 2011-09-18 / 16:04:03

Guud vilka fina möbler och en superfin stuga!

Var har du laddat ner alla möbler?


Postat av: Jennie
2011-11-02 / 07:46:49

Hello! jag undrar ifall man kan ladda ner dina hus någonstans? :) dom är så himla fina!

kram


Postat av: Hannis
2012-11-08 / 17:11:27

Du inreder jätte fint. Men, du kanske för för stora rum? Om du minskade rummen skulle du slippa dem stora tomrummen som ibland uppstår...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥