Bygelskydd

 
För att fortsätta på temat "skydda barnvagnen" (jag har tidigare sytt en vändbar dyna till vagnen) har jag sytt ett skydd till bygeln. Den blir iaf hos oss snabbt nerkladdad av mystiska matrester och annat gojs.
 
Det är superenkelt att sy ett bygelskydd, det enda man behöver är en liten bit elastiskt tyg! Jag har använt mig av svart baddräktstyg.
 
Man måttar bygeln och syr sedan en lång tub som man trär på bygeln, vilket förstås kräver att man har en vagn där bygeln går att ta av. Är bygeln inte avtagbar kan man istället sy fast kardborre längst med och på så sätt klä in bygeln.
 
Innan jag sydde ihop tuben nålade jag fast lite olika band som kan vara kul att pilla på. Det är kanske mest intressant med alla dessa lappar om man har en plutt som precis bytt till sittvagn och är runt halvåret gammal men jag tycker det är en fin detalj och sydde fast dom även om min son hunnit bli 16 månader gammal.
 
Så nu när bygeln blir smutsig är det bara att trä av skyddet och slänga i tvättmaskinen :-)
 
Postat av: madelein - sexbarnsmamma
URL: http://madelein.se 2013-08-11 / 12:24:49

Himla smart grej det där, vet inte hur många gånger man skrubbat den där bygeln genom åren :P


Postat av: Fiff
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/ 2013-08-11 / 22:32:58

Jag såg ett sånt skydd med flärpar för första gången för nån vecka sen, och tänkte att jag också skulle sy ett sånt lite längre fram :-) Perfekt att ha nåt att pilla med ju!


Postat av: Anonym
2013-08-13 / 10:32:06

Men vad smart! Jättefint!


Postat av: Jennie
URL: http://denlillagrona.blogspot.com 2013-08-15 / 12:46:43

Vilken bra idé att sy på lite band att pilla på. Den idén snor jag när jag ska sy ett bygelfodral till min 6 månaders! :)


Postat av: Anonym
2013-08-21 / 22:41:07

Hur fint som helst!!! Gillar pillbanden!! Kolla bara så han inte snurrar fast fingret i så det stasar, kan tydligen gå riktigt illa har jag läst. Min tjejja har inte brytt sig att stoppa fingrarna i sådana hör öglor men på sin dinglis finns en ögla som tydligen är kul att göra så med, teddykompaniet rekommenderar att denna ögla klipps bort....tänkte bara varna lite :0)

Svar: Tack för tipset :) Ska hålla ett öga på honom när han pillar på det!
stjernfalls.blogg.se


Postat av: Denise
URL: http://www.rumpetuss.blogspot.com 2013-08-21 / 22:42:16

Det var jag som kommenterade anonymt....missade att fylla i :0)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥