Vändbar barnvagnsdyna

 
Vi har köpt en sulky som komplement till vår "riktiga" vagn. Och eftersom vi har världens grisigaste lilla kille så är en dyna ett måste för att skydda vagnen från smuts.
 
Jag tycker att en vagn är till för att användas men utan dyna kan jag inte riktigt koppla av och låta bli att tänka på huruvida den blir smutsig eller ej. Det är sååå mycket lättare att slänga in en dyna i tvättmaskinen än att klä av vagnens klädsel (om det överhuvudtaget går). Plus att det ju är en fin detalj. Så en dyna fick det bli!
 
Jag valde att göra en dyna som är vändbar. Den ena sidan går i röd/rosa och den andra i grönt. Nu är ju visserligen vagnen röd och för många skulle det kanske vara "too much" med ännu mer färg på dynan men eftersom vi älskar färg så är det inte "too much" ;-)
 
Vill man sy en dyna finns här en bra beskrivning på hur man syr en barnvagnsdyna. Jag hade dock lite tjockare skumgummi än i beskrivningen (jag slaktade en babymadrass och skar den på längden vilket blev en 2,5 cm tjock dyna) och det var kanske i tjockaste laget för fy sjutton vad det himla kantbandet var svårt att sy på (kan hända att jag råkade yttra ett par mindre fina ord medan jag sydde på kantbandet)!
 
Men slutet gott, allting gott... Jag är nöjd och vagnen är skyddad!
 
 
Postat av: Fiff
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/ 2013-08-06 / 12:28:03

Men åh, så fin Viktoria!
Supersnygga tyger! Är det röd/rosa också retro? Sjukt snyggt!
Du måste ha Malmös coolaste vagn nu :-)

Svar: Tack :D Hm, alltså alla tyger har jag köpt på second hand. Även det röd/rosa men har en känsla av att det inte är så gammalt utan relativt nyproducerat men liksom gjort i retrostil. Men är inte säker.
stjernfalls.blogg.se


Postat av: Jennie
URL: http://denlillagrona.blogspot.com 2013-08-15 / 12:48:40

Fin dyna! Och den måste ju vara så mycket skönare att sitta på än direkt på vagnens klädsel.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥