Min första t-shirt!

 
 
Tyget som blev över från mjukisbyxorna jag sydde sist fick bli till en t-shirt. Min allra första! Var faktiskt inte så krångligt som jag trodde.
 
Även om den är långt ifrån perfekt är jag hemskt stolt över att jag lyckades sy denna utan mönster. Jag plockade fram en t-shirt som vi redan hade hemma som var i rätt storlek, vände ut och in på den och ritade av så gott jag kunde på papper. Sen tittade jag på hur den köpta tröjan var ihopsydd och i vilken ordning och gjorde helt enkelt likadant. En t-shirt består inte av så många delar så det var som tur var inte så hemskt svårt att räkna ut.
 
 
Lille herrn fick genast inviga sin nya t-shirt och ja, han verkade rätt nöjd med sitt nya hemmasydda plagg. Fast till en början protesterade han förstås högljutt när jag tog av honom den tröja han redan hade fått på sig. För byta kläder gör han helst inte mer än nödvändigt ;-)
 
 
 
Postat av: pixi
URL: http://www.meandpixi.blogspot.com 2013-06-21 / 08:54:36

Grattis till den första t-shirten!Den blev ju urtjusig och dessutom godkänd av lilleman, inte dåligt det inte =)


Postat av: Husfrun
URL: http://villafreja.blogspot.com 2013-06-22 / 11:17:40

Otroligt fin t-shirt på söt liten kille :)


Postat av: Kaffehörnan
URL: http://www.kaffehornan.se 2013-06-29 / 15:46:38

Wow vad fett snygg den är


Postat av: Anna Holm
URL: http://annamarialouiseholm.blogg.se/ 2013-06-30 / 23:33:48

Fin! :D


Postat av: Lena
2014-08-21 / 13:50:55

Jag är imponerad av din fina saker du gjort. Hur får du tid till detta som småbarnsförälder?
Du har inspirerat mig till att tillverka en tvättkorg, som jag ska virka av uttjänta skjortor/blusar och jeans.

Svar: Det blir väldigt lite pyssel nuförtiden tyvärr. Önskar jag hann och orkade mer för det är ju sååå kul :) Vad kul att jag inspirerat dig till att göra något kreativt. Så kul! :D
stjernfalls.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥