Livet på balkongen.


Min balkong är ganska stor och fin, tyvärr ligger den i världens sämsta läge med sol ungefär två, max tre timmar på eftermiddagen i ena hörnan av balkongen. Så det gäller verkligen att passa på när väl solen är där och just det gjorde jag igår.

Jag har försökt odla både tomater och solrosor tidgare år men utan att lyckas något vidare så iår har jag provat helt nya grejer (förutom pelargonerna dårå). Så nu växer det chili, jordgubbar, fuschsia och rabarber på balkongen, vad resultatet blir återstår att se.

Rabarberplantorna (jag har faktiskt två) fick vi av en vän som hade för många, dom hade dock legat utan jord ett tag och jag trodde att dom var döda. Men tji fick jag, för efter att ha stoppat ner dom i jord och vattnat ordentligt så började det växa upp nya bebisrabarber :-)

Nyckelpigan(?) har hängt med i många år nu, jag köpte den till min första balkong och den har helt enkelt fått flytta med, trots att den är sönder. Det braiga med att blogga är att man kan gå tillbaka i tiden och hitta roliga bilder. Så vill ni se bilder från balkongen och nyckelpigan så finns dom i arkivet, både från 2009 och 2010.

Postat av: Cecilia
URL: http://cottoncandycrochet.blogspot.com 2011-06-03 / 14:41:19

Åh vad mysigt! Jag är jätteavundsjuk, vill också ha en balkong :D


Postat av: Annefia
URL: http://blogg.fialand.com 2011-06-03 / 16:07:28

Så fint du verkar ha det! Själv drömmer jag om en balkong med skugga och svalka i stället. Min balkong ligger i sydvästläge=gassande sol större delen av dagen. När det är soligt och varmt kan man bara gå ut där på förmiddagen och natten, resten av tiden är det fullkomligt olidligt. Och fuchsior och hortensior som jag vill ha skulle bara dödendö där ute. Jag antar att man aldrig blir riktigt nöjd. LOL


Postat av: Ami2ami
URL: http://ami2ami.blogspot.com 2011-06-03 / 18:46:53

Hej! Jag ville bara säga att du har en award att hämta på min blogg:D

Ha det bra^^

PS. Så fina blommorOwO


Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com 2011-06-03 / 22:08:35

Vad härligt ni har och vad kul att du har så många växter! Vår uteplats blir tokhet när solen ligger på och det är dessutom lä, så det gå knappt att vara ute under varma dagar. Skönt med ledighet nu så att man kan åka till stugan där det fläktar lite. :-)

Kram!!


Postat av: Frk pyssel
URL: http://pysselmama.blogspot.com/ 2011-06-05 / 12:27:44

Men åh, kan man ha rabarber i kruka! Det vill jag också prova :-)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥