Om mig.

 

 

När jag startade denna blogg föddes Stjernfall! Stjärnfall är himla fina och sådär lite magiska på något sätt. Därför tycker jag det är ett fint alias.

 

Stjernfall och jag är nästan samma person även om Stjernfall är något sötare och busigare än vad jag är. Hon fantiserar ständigt om nya och spännande äventyr och drömmer om att bo i en trädkoja och ha skogens djur till sina vänner. Hon är den jag önskar att jag kunde vara.

 
 

Nu vet ni vem Stjernfall är men vem är då jag? Det här med att beskriva vem man är med ord är svårt tycker jag. Därför tar jag hjälp av lite bilder här nedanför så får ni veta lite mer om mig och om vad den här bloggen brukar handla om. Även om det är långt ifrån allt ;-)

 
 
Jag heter Viktoria, är 25år och bor i Malmö. Jag är halvgrek och på bilden ovanför till vänster kan man se hur jag såg ut under en varm grekisk sommardag i slutet av 80-talet.
 
Jag flyttade så småningom till Sverige och växte upp lite grann och ser numera ut som bilden till höger ;-)
 
 
I mitt liv har jag två fina killar, dom ser ni här ovanför. Dom är mina absolut bästaste personer!
 
Den äldsta av dom träffade jag för första gånger för sex år sedan på en tågstation en kall vinterkväll. Och sedan dess har det varit vi.
 
Den lite yngre killen fick vi tillsammans träffa för första gången i april 2012. Innan dess hade vi bara klappat på honom när han legat inuti min mage.
 
 
Tillsammans med oss bor också en söt och busig kaninflicka. En försommarkväll när vi gått ut på promenad satt hon där, övergiven på en gräsplätt. Förbipasserande sa att hon suttit där i flera dagar så vi bestämde oss helt enkelt för att ta hand om henne. Hon fick heta Bambi och har bott med oss i 3 år nu.
 
 
 
I början handlade bloggen mest om virkning. Först kunde jag bara grunderna men sakta, sakta lärde jag mig mer och nu virkar jag allt från mormorsrutor till amigurumis.
 
 

På senare tid har jag också börjat sy en del. Först kunde jag i stort sett bara köra med raksöm på symaskinen men med tiden har jag lärt mig fler nya tekniker. Vilket är superkul :-)
 
 

Jag är vegetarian och tycker om att laga mat. Gärna medelhalvsinspirerat eller indiskt. Och så tycker jag om att baka. Kanske är det främst bakverk som hamnar i bloggen. Lovar, jag äter vanlig mat också men godsakerna gör sig liksom bättre på bild ;-)
 
 
Och så målar och ritar jag också. Både "på riktigt" och digitalt. Här ovanför till vänster en halvfärdig akvarellmålning och till höger en digital flicka.
 
 
Pyssla och piffa till hemmet är en annan favorit. Mitt hem är långt ifrån perfekt, vi har sladdar hängandes överallt och stans fulaste tapeter men jag gör så gott jag kan.
 
Gillar att fixa till med enkla och billiga medel. Visst kan jag ibland sukta efter dyra designprylar men när det kommer till kritan så vinner oftast ett lite skruttigt loppisfynd mitt hjärta ;-)
 
 
Senaste tiden har det också blivit en del bebispyssel. Små kläder, leksaker och filtar. Det är en helt ny spännande och rolig värld av pyssel för mig.
 
 
Det blir också en del make-overs, som rådjuret här ovanför. Det fick lite färg och små dekorationer och passar nu in alldeles ypperligt i mitt hem :-)
 
Sen gillar jag växter och blommor. Både sådana som finns ute (som det vackra trädet i full blom här ovanför) men också att odla hemma. Jag försöker att ha en liten odling på balkongen varje år, även om vår balkong tyvärr är i dåligt läge så solens strålar inte riktigt når fram. Det har blivit en del misslyckade experiment genom åren men eftersom jag tycker det är kul så ger jag inte upp riktigt än ;-)
 
 
 
 
 
 
Sådär, det var en liten sammanfattning, vill du följa mitt liv så är du mer än välkommen tillbaka till min blogg! Söta meddelanden i form av mail eller kommentarer i min blogg är alltid välkomna. Vill du maila är adressen viktoria[snabel-a]stjernfall.se
 
 


rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥