Fästa hår på amigurumi.



Här är en beskrivning på hur jag brukar göra när jag ska fästa hår på mina amigurumis. Jag har postat detta förut tilsammans med mitt flickmönster men tänkte att det kan vara bra att ha det i ett separat inlägg. Jag kommer länka till detta inlägg i min menykolumn under "Användbara länktips", så att det blir lättare att hitta.

 

Jag brukar använda ett garn till håret som är tunnare än det garn jag har virkat amigurumin med, detta för att håret inte ska se så "grovt" ut. Det här sättet passar bäst till att göra långt hår med, eller åtminstonde page.

Postat av: Elsa
URL: http://elsa-e.blogspot.com 2010-07-18 / 12:37:41

Tack för bra beskrivning! Har altid undrat hur man får till sådant hår! :)


Postat av: Lisa
URL: http://virkgalen.blogg.se/ 2010-07-27 / 11:29:14

Tackar för beskrivningen. Tycker att håret iftast är det krångligaste. ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥