Stjernfalls amigurumitips!




Igår kväll satt jag och klippte ihop den här videon med små tips för dig som virkar amigurumis. Jag har försökt få med sådana saker som jag gärna hade velat veta i början, när jag precis lärt mig. Saker som hjälper lite på traven och gör det hela enklare och roligare :-)

Jag lyckades dock glömma bort ett av dom allra bästa tipsen som jag fått nångång för länge sedan. Om man är vänsterhänt kan det vara svårt att försöka lära sig virka genom att en högerhänt visar (oavsett om det är på riktigt eller via videos eller ritade instruktioner på internet).

Jag har själv upplevt det när jag skulle försöka lära en vänsterhänt flicka att virka. Det var helt omöjligt för mig att tänka tvärtom!

Vad man då kan göra är att ta en spegel till hjälp och helt enkelt titta på instruktionerna genom en spegel för då blir ju allt spegelvänt. Smart va?! :-)

Hoppas att det finns något både för dig som är van virkare och för dig som är nybörjare. Kanske kommer det fler tips senare... som ni märker hade jag ju redan missat att få med ett tips.
Postat av: Mina
2011-06-29 / 11:03:55

Bra tips! Tack så mycket!! :D


Postat av: Frk pyssel
URL: http://Pastill.nu 2011-06-30 / 08:10:50

Du är så söt! Och vilken go dialekt :) tack för fina tips, ska ge mig på en liten kanin någon dag tror jag :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥