Minimake-over på en tröja.

 

Just nu har jag lite ont om tröjor där min växande mage får plats. Men samtidigt som det känns tråkigt att ha samma kläder om och om igen så känns det drygt att köpa nytt som inte kommer användas i mer än ett någon månad till.

 

Men den här tröjan köpte jag för halva reapriset för ett tag sedan och den kostade inte mer än 25 kr. Det är ju överkomligt faktiskt. Och för att vara på den säkra sidan köpte jag en storlek större än jag brukar.

 

Men så tyckte jag att den var lite trist. Den har visserligen lite rynk i armsluten men för att piffa till den ytterligare virkade jag en kant i lilablått bomullsgarn och sydde fast. Och som pricken över i:et sydde jag fast en liten ros.

 

Ja, det är ju fortfarande ingen superextravagant tröja men jag blev nöjd och känner mig inte allt för tråkig med den på ;-)

Postat av: StickAnn
URL: http://stickann.blogspot.com/ 2012-03-12 / 19:11:46

Hej, vill bara tipsa om ett sätt att fixa till en tröja för växande mage: Sy in en kil i sidorna nertill. Skulle du sedan vilja ha tröjan som vanligt efter graviditeten så kan man bara sy tillbaka sömmen igen. Fräck grej du har gjort med din tröja dock!


Postat av: Suss
URL: http://virkstan.blogspot.com 2012-03-12 / 22:59:50

Jättefint! Gravidkläder är sååå trista... Jag var jättestolt över min mage när jag var gravid och ville visa upp den, men det enda man hittade var svart och mörkt. Men på tal om gravidkläder, nu tror du nog jag är lite knäpp, men jag har ett par gravidmjukisar och ett par jeansleggings i gravidmodell som jag behöver bli av med. Storlek 38 ungefär tror jag. Är det något du tror du skulle använda? Jag har kommit fram till att de är inget för mig att spara. Du har min mejl. :-)


Postat av: Fröken Gredelin
URL: http://frokengredelin.blogspot.com/ 2012-03-13 / 11:17:27

Jag minns att jag kände likadant inför att investera i en ny garderob under själva graviditeten. Så jag satsade mycket på omlott och liknande, finns bland annat på H&M. Mina favorittröjor var de där klassiskt randiga från polarn & pyret, hade ett par i olika färg. Oerhört sköna att bära även på BB och när man väl kommer hem.


Postat av: Anna-Erika
URL: http://aehandmade.com 2012-03-18 / 19:45:14

Jag tycker att piffningen blev bra. Smart idé.

Grattis till magen!


Postat av: carina engblom
2012-10-06 / 23:29:34

vad mycket du kan,sy och virka mm.tack för att du visar dina fina alster. jag blev jätteglad ,och blev intresserad att försöka sy babybyxor. till en kollega som har fått barn. tack .mvh carina


Postat av: Händer på Haga
URL: http://www.handerpahaga.blogspot.com 2013-06-02 / 16:49:28

Hej. Vad fint det blev! Jag är inte gravid men har en blus som har lite fula märken uppe vid halsringningen. Jag tror bestämt att jag ska göra nåt likanande som du har gjort. Tack för inspirationen!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥