Elise Bläck

Jag har tröttnat på alla mina simsfamiljen *gråter* Så igår gjorde jag en ny tjej. Hennes namn är Elise Bläck, hon är en lugn och trevlig flicka, har hela sitt liv bott i en liten håla, hon är sååå trött på den. Alla hennes barndomsvänner har sedan länge lämnat den, om jag skulle säga att hon kännt sig lite ensam på senaste tiden skulle det vara en rejäl underdrift.

En söndagsmorgon när hon läste tidningen med sitt morgonkaffe såg hon en annons om att det fanns en trea till andrahandsuthyrning och hon bestämde sig för att göra slag i saken. När hon ringde upp visade det sig att det var hennes barndomsvän Lia som skulle hyra ut den för hon själv skulle på nya och större äventyr ute i vida världen.

Hursomhelst, här hon nu, när hon precis anlänt till sin nya bostad.


420313-95

När man kommer från en lite håla där det inte finns många saker att hitta på så blir man van vid att roa sig själv. Trots att hon har bjudigt in grannarna på inflyttningsfest så kan hon inte slita sig från sitt älskade stafli.

420313-96

Elises andra stora passion i livet är att läsa böcker.

420313-97

Och att babbla en massa i telefon...

420313-98

Elise: Vadåå så mycket pratar jag inte!

420313-99

Eeeh, jo, det gör du visst lilla gumman.

420313-100

Elise: Men vadå jag måste ju hålla kontakt med alla mina fyra eller fem eller ja hur många vänner jag nu har.

420313-101

Jaja, hur som helst. Jag glömde ju berätta att Elise lyckats få en tjänst som förskolelärare och efter en veckas vila efter flytten så är hon redo. Hm, jag undrar vad det är för skola hon ska jobba på, den bilen var ju inte den frächaste om man säger så..

420313-102

Elise som inte alls är van vid detta livet har svårt att hålla sig pigg i skallen, när hon kommer hem är hon så utmattad att hon glömmer maten i ugnen medans hon är på toa *attans* Men ingen större skada är skedd för denna brandkvinna kommer till undsättning snabbt. Här ser ni när Elise försöker bortförklara sig... Jaamen jag var så trött efter att ha varit på jobbet för att tjäna pengar.

420313-103

Nåja, brandkvinnan åker iväg med uppmaningen att hon ska vara lite försiktigare nästa gång. Dags för Elise att inta (den ngt brända) middagen. Hm. undrar hur hon mår egentligen. *tycka synd om*

420313-104

Dagen efter försöker jag pigga upp henne lite, ber henne ringa spågumman och fråga efter en passande dejt. Åh, Elise ser ju faktiskt riktigt glad ut, hoppas nu hon får en riktig snygging.

420313-105

Nja, bläää, inte riktigt vad vi hoppats på.

420313-106

Elises reaktion:

420313-107

Det är sent på natten och jag måste lämna Elise ifred ett tag, hoppas hon är på bättre humör nästa gång jag träffar på hene. Jag undrar om hon kommer lyckas hitta nån snygging till slut.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥