Skansen.


Foto: Marie Andresson, Skansen

Igår besökte vi Skansen. Det måste vara det roligaste museum som finns. Det bästa med Skansen enligt mig är dom gamla husen med tidsenlig inredning och att dom som arbetar där går klädda i gammeldags kläder.

Ibland kan jag börja längta efter att få uppleva försvunna århundranden så mycket att det gör ont i mig. Haha. Att gå runt bland det gamla kvarteren och titta in hos glasblåsaren, krukmakaren, bagaren och smedjan är som julafton för mig :-)

Och apropå jul så verkar det vara julmarknad på Skansen, tyvärr var alla stånden stängda. Kanske är dom bara öppna på helgerna, hursomhelst verkade det urmysigt .

Jag skulle ladda upp en fin bild från Skansen men såklart så funkar det inte. :-I

Uppdatering: Jag lyckades lura datorn till att publicera en bild iaf. Jippie!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥