Att ladda ner saker till Sims 2- tutorial.

Detta är nog världens tråkigaste (och längsta) inlägg för er som inte har sims eller tänker skaffa det... men för er som är intresserade så tänkte visa er hur man laddar ner saker till sims 2 och hur man sen får in dom i spelet ^ - ^

Börja med att kolla om du har en downloadmapp. Den ska ligga i Mina dokument--> Ea games--> The sims 2 om det finns en så är det bra. Om det inte finns någon skapar du en ny mapp och döper den till "Downloads" (det är viktigt att första bokstaven är stor).

Vi provar att ladda ner från thesimsresource.com det är en stor sida med massor av prylar. För att kunna ladda ner måste man vara medlem och det är helt gratis. Är du inte redan medlem så blir du det genom att klicka på "register for free" sen är det bara att logga in och börja leta efter fina saker att ladda ner.



En designer på TSR (TheSimResource) som gör väldigt fina saker är Mirake och jag tänkte att vi tillsammans skulle ladda ner ett set som hon gjort. Klicka här och scrolla ner till där det står Habily SuperSet. Den första saken jag ringat in visar att detta set är grundspelskompatibelt vilket innebär att det är fritt fram att ladda hem även om du bara har själva grundspelet. 

Det är viktigt att bara ladda ner saker som är kompatibla med dom expantioner man har. Annars kan det hända att spelet får fnatt och du blir tvungen att installera om alltihopa.

Ser ni där det står "Show requirements" i röda bokstäver ovanför "Habily Superset", det gäller ett annat set och om man skulle vilja ladda ner det setet (eller ett annat set med samma röda text) är det viktigt att klicka och kolla vad som står. Kan t.ex. vara att man ska ladda hem meshen seperat från ett annat ställe eller att man måste ha en viss expansion för att det ska fungera korrekt i spelet.

Nog om detta. Eftersom det vi ska ladda ner inte har några speciella krav så klickar vi på den gröna pilen för att ladda hem det hela.



Då kommer en sådan här ruta upp. Jag brukar trycka på "öppna med" och packa upp det på en gång. Har du bråttom kan du trycka på spara fil och lägga det i en mapp för senare uppackning. För att kunna packa upp filerna behövs alltså winrar eller winzip. Om du inte har det så finns det här för nedladdning, välj "download evaluation" så är det gratis.



Nu öppnas winzip och en lista med massa filer visas. Då är det dags att öppna downloadmappen i ett fönster. Har du någon expansion utöver själva grundspelet så är det en bra idé att skapa undermappar i downloadmappen så du lätt kan hålla reda på vad som är vad. Har du bara grundspelet sålägger du allt rätt in i downloadmappen.

Här ser ni att jag har gjort en mapp som heter mirake @ TSR där kommer jag i fortsättningen lägga alla saker jag laddar ner från TSR och som är gjorda av Mirake.



Innan vi lägger in allt i downloadmappen så kolla om det finns en collection-fil och i det här fallet finns det en. Den ska läggas i en separat mapp i downloadmappen. Skapa en mapp som heter "Collections" och placera filen i den mappen.

Collections gör så att allt i det här setet även hamnar i en speciell mapp allihopa tillsammans så det blir lättare att hitta dom i spelet. Mer om det sen.



Okej, gå sedan in i mirake@TSR-mappen och gör en ny mapp där och döp den till HabilySuperSet, sedan placerar du allt (förutom collectionfilen) i den mappen. Enklast tycker jag är att markera filer och sedan dra och släppa dom i den valda mappen.




Då var det klart, men innan vi kollar hur det blev i spelet så ska vi ladda ner ett hår också. Då kan vi besöka den här sidan. För att kunna ladda ner där ifrån måste man precis som på TSR vara medlem. Det  är helt gratis här med :o) Så skapa ett medlemskap och logga sedan in.

Jag tycker att håret längst upp till vänster var fint. Därför ska jag ladda hem det.




Här finns håret. Börja med att skapa en mapp i downloadmappen som heter "raonsims" och där ska alltså allt du laddar hem från den här sidan ligga. Sedan gör du inuti den här mappen en ny mapp som heter "hair 87", som alltså är namnet på håret.

Sedan finns två olika alternativ. Det första är att trycka på "download all", då laddar du hem meshen inklusive alla recolors (d.v.s. alla hårfärger). Skulle du inte vilja ha alla färger kan du ladda hem dom manuellt. Börja i.s.f. med att ladda hem meshen. Tryck alltså på knappen "download mesh"


När du har meshen kan du fritt ladda hem dom fäger du tycker ser snygga ut. Gör detta genom att klicka där det står "DW"

Ibland har flera olika hårmodeller samma mesh, därför kan det vara smart att spara mesharna för sig så det inte blir en himlans massa dubletter ^ - ^



Nu startar vi spelet för att se hur det vi laddat hem ser ut och sedan spela med det förstås ;o)

 

Om du aldrig förut laddat hem något så brukar det komma upp en ruta som frågar om eget innehåll ska aktiveras. Kommer denna ruta inte upp kan du ställa in detta manuellt. Börja med att klicka på dom knapparna jag ringat in.



Då kommer detta upp. I ringen till vänster ska det stå "på" och för att slippa att rutan i början kommer upp varje gång du startar spelet så välj "av" i ringen till höger. När du för första gången ställer in att eget innehåll ska visas måste du starta om spelet för att det ska börja gälla.



Sådär, när du startat om spelet så kan du gå in och göra en ny familj och om allt är gjort på rätt sätt så ska det nya håret finnas där. Det ligger under svart/brunt/blont/rött beroende på färg och ibland om du laddat ner annorlunda hårfärger såsom grönt och blått så brukar man hitta dom om man klickar på den där blomman/stjärnan/whatever till höger om det röda håret.



Vidare ska vi kolla om alla möbler vi laddade ner kommit in som dom ska. Om du väljer sortera efter funktion så går du till dom olika kategorierna för att leta upp grejerna men om du vill få nytta av collections-filen kan du välja att sortera efter samling och sedan leta upp mappen med sakerna du precis laddade ner.

(obs i det här fallet så hamnar inte riktigt alla sakerna i den här mappen för att hitta t.ex. fåtöljer, soffbordet och kuddarna får du bläddra i "sortera efter funktion"... )



Ungefär såhär kan det se ut när man sätter ut grejerna i spelet.



Dåså nu kan du på egen hand ladda ner det du tycker är fint! Några sista saker bara...

Om du laddar hem recolors (omfärgningar) på saker som maxis har gjort (alltså sådana möbler/tavlor/etc som redan finns i spelet när du installerar det) så behöver du något som heter CEP "Color Enable Package" det finns att ladda ner här. Samma sak gäller på den sidan, du måste vara medlem för att ladda ner det, men det är helt gratis. Dessutom finns det massa annat fint där så det är helt klart värt att bli medlem :o)

Vissa saker behöver ingen mesh exempelvis smink, tapeter och golv. Inte heller recolors behöver någon mesh eftersom dom använder sig av någon redan befintlig pryls mesh.

När man laddar hem tapeter och golv så måste måste man ibland installera dom. Om du ser en symbol som ser ut som den jag har ringat in så dubbelklicka på den och en ruta kommer upp och frågar om du vill installera. Välj installera och då hamnar det en fil rätt in i downloadmappen. Om du vill kan du skapa en mapp för tapet och golv där du sedan flyttar dom så du inte har en massa "lösa" filer i downloadmappen. På samma sätt installerar man hus och simmar som man laddat ner.



Då var det klart, det tog sin lilla tid att skriva allt detta *pust* Jag hoppas att jag förklarat på ett bra sätt så det är lätt att förstå. Om inte ställ frågor så ska jag försöka uppdatera detta inlägg. Men kom ihåg att jag inte är någon expert så jag har inte svar på alla frågor men jag lovar att hjälpa till så gott jag kan *blink*
Postat av: anna
URL: http://norrlandskusinerna.blogg.se/ 2009-02-26 / 14:50:44

Spelen går sönder när man laddar hem grejer, de gjorde mitt


Postat av: Viktoria
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2009-02-26 / 15:06:43

Svar till Anna:



Ja det gör dom tyvärr om man inte är uppmärksam med vad man laddar ner. Som sagt- viktigt att hålla reda på vad som är vad i downloadmappen så man lätt kan ta ut det som krånglar. Och aldrig ladda hem grejer som är till för expansioner man inte har.



Jag har flera gb med downloads och har aldrig haft problem med mitt spel. Det enda är att min dator är lite för seg för att klara av att hantera en så stor downloadmapp :/


Postat av: Cat
URL: http://sagofe.blogspot.com 2009-02-26 / 16:51:12

Oj, jag hade aldrig orkat skriva ett sånt inlägg, dukitigt! :-) Jag måste ta och ladda ner lite nytt till mitt spel snart. Har inte gjort det på evigheter eftersom jag väntade på att Sims 3 skulle komma. Hade förbokat det och allt, men så sköt de upp releasen sur



Hoppas allt är bra.

Kram


Postat av: Saphire
URL: http://saphire.blogg.se/ennyborjan 2009-02-26 / 22:46:48

Herregud har du aldrig sett den? Då MÅSTE du bara se den, det finns inget val, den är utsedd som en av de tio mest influencerade serierna som gått på tv någonsin (och hade jag valt hade den utan tvekan nått top 3 också, tror den kom på 6 plats eller något). Den är hur fin och tidlös som helst!


Postat av: Saphire
2009-02-27 / 02:03:28

Tyvärr endast 3 stycken, varav den 3dje endast är halv.


Postat av: Jenny
URL: http://emojenzz.blogg.se/ 2009-03-05 / 15:18:16

Tack så hemskt mycket för detta inlägg! Har haft Sims så länge jag kan minnas och jag tycker det nästan bara är tråkiga saker, speciellt hår! Tack vare dig så har jag kunnat fixa massa snygg downloads till Sims utan att det krånglar! :)


Postat av: Emma
URL: http://stalbaret.blogg.se/ 2009-03-24 / 20:36:12

Hejsan! Hitta ditt inlägg om sims2 för en stund sedan. Tänkte fråga om lite hjälp :P Försöker ladda från pegysims ja. Sparat meshen och en färg i Documents-EA games-Sims2-Downloads. Men håret finns inte på spelet sen i alla fall. Vad gör jag för fel. Jag har eget innehåll aktiverat också. Är nybörjare på detta som det kanske märks hehe :P



Hör jätte gärna av dig på min mail eller blogg! Tack på förhand! Mvh Emma


Postat av: Emma
URL: http://stalbaret.blogg.se/ 2009-03-24 / 20:37:29

Hejsan! Hitta ditt inlägg om sims2 för en stund sedan. Tänkte fråga om lite hjälp :P Försöker ladda från pegysims ja. Sparat meshen och en färg i Documents-EA games-Sims2-Downloads. Men håret finns inte på spelet sen i alla fall. Vad gör jag för fel. Jag har eget innehåll aktiverat också. Är nybörjare på detta som det kanske märks, hehe :P



Hör jätte gärna av dig på min mail eller blogg! Tack på förhand! Mvh Emma


Postat av: Sofia
2009-04-08 / 15:28:32

Hejsan! Du vet thesimsresource.com det kostar ju?!

och sen så måste man verkligen skriva in adress och allt? känns lite läskigt ju :S


Postat av: lola
2009-04-10 / 17:50:32

omg jag avgudar dig! du har gjort ett mirakulöst jobb,


Postat av: Emma
2009-05-08 / 18:24:30

Jag får inte upp sidan där man laddar ner möblerna, det står Webbsidan kan inte visas


Postat av: Anonym
2009-06-12 / 21:08:48

TUSEN TACK!!!!


Postat av: aampan
URL: http://aampan.blogg.se/ 2009-06-14 / 19:42:38

Jag säger bara tack för att du skrev att så bra inlägg med bilder och allt! Hjälpte verkligen mig, för innan jag hittade den här bloggen har jag inte fattat någonting! :)


Postat av: Julia
URL: http://trevligtmys.blogspot.com 2009-06-18 / 13:28:46

När man laddar hem från TSR sidan så kan jag bara ladda ner filer som inte har den här collection-filen. när den finns lägger jag in den i collections-mappen, och resten i den andra mappen mirake@TSR, nen de funkar de inte.de bara kraschar. vad gör jag för fel? :s hoppas du kan hjälpa mej. skulle vara väldigt snällt(:

Tack så mycket för den tid du lagt ner och förklarat så nogrant. väldigt bra! :D


Postat av: helene
URL: http://hellenius.blogg.se/ 2009-06-20 / 19:10:57

Jag har sims2 grundspelet, alltså inget tillägg av något slag, och jag satte på spelet för att aktivera eget innehåll när jag fick syn på, JAG HAR JU INGET EGET INNEHÅLL!

såhär ser det ut: http://i39.tinypic.com/2csib79.jpg



vad sjutton?

svara gärna i min blogg så jag ser!


Postat av: Helene
URL: http://hellenius.blogg.se/ 2009-06-22 / 13:24:18

hej, jag försöker kommentera igen, verkade inte komma fram sist (?) jag har följt allting du visat men det enda som skiljer din från min är att mina filer från habiilysuperset är att dina filer på winzip har en annan ikon på filerna om du förstår? Mitt ser ut såhär; http://i44.tinypic.com/213450l.jpg

alltså att filerna är oläsliga? jag förstår inte vad jag gjort för fel :(


Postat av: lisa
2009-06-22 / 18:16:29

wow , tack så HEMSKT mycket för beskrivningen ! helt otroligt ! :D men en fråga bara, hur laddar man ner skins ? jag har lxm ALDRIG förstått riktigt vad dt är elr hur man gör.., elr jo klart jag vet vad dt är . typ .. ( :$ ) men iaf, skulle vara jätteshysst om du kanske kunde kontakta mig via mail elr skriva ner här i din blogg om hur man laddar ner skins ? och smink osv.

tack på förhand ! puss från lisa :)


Postat av: Fiona
URL: http://www.VargSpecial.webs.com 2009-07-09 / 15:58:11

Jag har försökt läsa alltihoppa jättelänge, men det funkar ju inte..

Jag har laddat ner från en massa sidor, men det kmr inte upp i eget innehåll?

Jag fattar inte hur man kan lära sej allt detta, men kan inte ngn förklara?!

Och det dära winzip, det gick nog åt pipan trojag. Kan inte ngn få min tröga hjärna att fatta?

tacksam om ngn kan svara...


Postat av: kajsa
2009-07-24 / 15:17:07

hej asså inget av dom där funkar ju :( :( :(


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2009-07-25 / 21:09:20

Kajsa:



Vad är det som inte funkar? :)


Postat av: Emma
2009-08-25 / 19:34:27

tack! Det här har hjälpt mig jättemycket! jag har tidigare bara kunnat ladda ner saker från thesims2.com, och där finns det ju inte riktigt "kvalite" i allt. Tack!


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2009-08-26 / 15:13:37

Emma:



Vad kul att du har kunnat ladda ner från andra ställen också. Jag är glad över att kunna hjälpa till :)


Postat av: klara
2009-09-29 / 17:39:43

hej jag laddade ner björnarna som jag frågade dig om vart man kunde ladda sne laddade jag ner den och fixade download ochsånt som du visade men dom är inte med på mitt spel snälla hjälp mig! :(


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2009-09-29 / 18:22:06

Klara:



Först och främst är du säker på att du fick med meshen?



Björnarna ska finnas nånstans bland dekorationsgrejerna. Leta ordentligt, det är lätt att missa dom.



Hittar du dom inte ändå?


Postat av: Klara
2009-09-29 / 18:42:56

ja jag ahr med allting jag letade 5 gånger men hittade den inte =( vad ska jag göra?


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2009-09-29 / 23:06:37

Klara:



Okej, prova ladda ner här: http://paysites.mustbedestroyed.org/booty/ts2/peggy/single_items/objects03885-03887/



Kolla på filen som heter .jpg där kan du se att nallarna finns med och även ett par matbrickor.



Jag hoppas det kommer funka för dig håller tummarna


Postat av: Natha
2009-10-19 / 09:26:54

heeej!!!

Jag har varit inne och laddat ner massa och en sån där blå instalationskylt komm upp och jag instalerade..

Men det som inte går är att det inte kommer upp på spelet vet inte vad jag gör för fel.

Har startat om MINST 10 gngr nu SNÄLLA SVARA OCH HJÄLP MIG VIA EPOST


Postat av: fanny
URL: http://fannynordst.blogg.se/ 2009-12-27 / 19:58:20

hej när jag ska ladda ner så står det ''This is donation item'' kan man inte ladd aner dom elr vad menas med det?:) skulle vara bra om du kunde svara på email elr min blogg^^


Postat av: fanny
URL: http://fannynordst.blogg.se/ 2009-12-28 / 12:46:03

ok tack:) men jag har gjort så som det står och sakerna finns inte i spelet:(


Postat av: Hanna
URL: http://hannaasfoto.blogg.se/ 2010-01-06 / 21:05:54

Tack ! ;) Fick alla möbler men inte håret ...

Men jag är glad ändå ;D haha

Har försökt jätte länge att ladda ner , läst flera olika beskrivningar på hur man gör men din var nog den bästa ;) Tack tack tack !



Annars är det så tråkiga grejer i spelen


Postat av: simon
URL: http://ekonil.ucoz.org 2010-01-13 / 23:22:37

haha du hade säkert dålig dator och en data kan ej kracha på grund av denna hem sida och det kanske inte var sidans eller splets fel tänk lite med det du har där inne


Postat av: Pelin
2010-01-22 / 20:42:46

nu krashade spelet vad gör jag nu då??????

kan jag aldrig mer spelare eller :(

åååååååååååååååååååååååååååååå

åååååååååååååååååååååååååååååå

åååååååååååååååååååååååååååååå


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-01-23 / 12:52:15

Pelin:



Om spelet kraschade kan det vara en bra idé att ta ur det du har laddat ner senast (om du kommer ihåg vilket det var d.v.s.) och sen starta spelet... funkar det du vet du var det var som var knasigt.



Om du inte kommer ihåg vad du laddade ner senast får du helt enkelt ta ut hälften, starta spelet, funkar det så ta ut den halvan och sätt in den andra, och sen fortsätta på det viset.



Dela downloadmappen i halvor tills du kommer på vad du laddat ner som gjort att det kraschar :)



Sen blir det ibland så om man laddar ner massa "game mods" alltså inte kläder, hår och sådant utan sådant som påverkar hur själva spelet är, typ att man går upp i skills lättare, åldras långsammare/snabbare osv om man laddar ner en massa sådana så kan dom skapa konflikter med varandra som gör att spelet kraschar. Så kolla upp om du har några sådana!



Lycka till!


Postat av: Caroline
URL: http://kallo.blogg.se/ 2010-02-05 / 16:44:58

Jag har ingen mapp som heter ''Downloads''!



Hur ska jag göra då?


Postat av: ida
2010-02-21 / 19:21:59

hej när ja ska ladda ner står det bara this is a donation item så kan inte äns ladda ner från hemsidan. vad ska jag göra?


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-02-21 / 21:28:05

Ida:



Om det står att det är "donation item" är det tyvärr inte gratis att ladda ner just den saken/setet.


Postat av: Julia Lindahl
2010-05-04 / 12:38:47

Hej vet du nån som gör fina sims 3 grejer på http://www.thesimsresource.com ?



Kram från Julia :)


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-05-04 / 12:41:29

Julia:



Tyvärr jag vet i stort sätt inget alls om sims3 nedladdningar :(



Dock kan jag tipsa om dessa två sidor:



http://forum.there.se/showthread.php?t=1664



http://forum.there.se/showthread.php?t=1647



Hoppas du hittar något som du gillar :)


Postat av: ellie
2010-05-16 / 17:33:50

Hej !

bra inlägg , jag undra om det kostar att ladda ner saker från den sidan ?

(hoppas på ett svar)


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-05-16 / 20:44:15

Ellie:



Nu vet jag inte specifikt vilken sida du menar... men allt det jag har länkat till är gratis. Sen kan det finnas andra saker på dom sidorna som kostar, men då framgår det tydligt :)


Postat av: ALMA - Foto och kreativitet ♥
URL: http://HTTP://ALMASFOTO.BLOGG.SE 2010-05-25 / 19:36:15

Det funkar inte för mig :( jag hargjort som du sa, och det står att innehållet är installerat. Ändå finns det inte i spelet.. vet du va som är fel?


Postat av: cassandra praag
2010-05-26 / 17:21:38

Jag har suttit i ett par timmar och försökt göra precis som du skrivit för att ta ner prylar men det verkar inte funka. Hittar inget av sakerna bland möblerna.



Skulle uppskattas jättemycket om du kunde försöka hjälpa mig..kan ju inte vara lätt igenom internet såhär, men kanske kan försöka? :)


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-05-26 / 20:34:02

Cassandra Praag:



Hej!



Jag ska försöka skriva ner ett par saker som kan göra att du inte fått med grejerna i spelet.



Är du säker på att du fått med meshen?

Kräver det du laddat ner någon speciell expansion som du kanske inte har?

Har du lagt downloadmappen i Mina dokument--> Ea games--> The sims 2 och skrivit Dowloads med stort D?



Ibland kan det krävas att man startar om spelet innan sakerna syns :)



Hoppas detta hjälper :D


Postat av: Mina
2010-06-13 / 20:37:42

DU ÄR SÅ BRA PÅ SÅNTHÄRA!! Utan dej skulle jag aldrig klarat det!

TACKTACKTACKTACKTACKTACK!

TACK SÅ JÄTTE SUPEEER MYYYYCKEEEEEET!!!!!



// Från mej


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-06-13 / 21:57:26

Mina:



TACK själv :D Hehe, kul att höra att det funkar för dig!


Postat av: amanda h
URL: http://amandaholger.blogg.se/ 2010-06-15 / 15:00:45

Allt verkar jättebra men när jag har valt ett hår och klickar på "download all" kommer det upp en liten ruta :S och i den rutan står det : " This is donation item. "



Vad ska jag göra? :)

TACKSAM FÖR SVAR!


Postat av: Paulina
URL: http://ppaulinas.blogg.se/ 2010-06-19 / 19:27:48

Hej! Allt verkade gå bra tills jag skulle fixa inställningarna inne på sims. Jag upptäckte att jag inte hade den här knappen.

"Visa dialogen för eget innehåll vid start."

Lappen kom heller inte upp själv automatiskt, även fast det var första gången jag ladddade ner saker till mitt vanliga The Sims 2.


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-06-20 / 13:45:22

Paulina:



hm, jag vet faktiskt inte vad det beror på. Men funkar det ändå kanske? Ser du alla saker som du laddat ner i spelet?



Om du bara har sims2 utan expansioner så kanske det beror på att du lagt sakerna i en mapp i downloadmappen... det kan man inte göra om man bara har själva grundspelet. Då måste man lägga alla downloads direkt i downloadmappen.



Hopppas du fått det att funka!


Postat av: Alva
2010-06-24 / 01:21:37

Jag försöker packa upp mina nerladdade grejer på winRaR men dom blir ändå inte uppackade :O. Vad tror du det beror på?


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-06-24 / 22:14:58

Alva:



Åh jag vet tyvärr inte vad du gör fel, jag är inte så bra på winrar. Men finns det inget val där man kan välja vilken mapp man vill att dom ska packas upp till?


Postat av: Elli
2010-06-30 / 12:56:42

Måste bara TACKA så supermycket för detta inlägg, det har verkligen hjälpt till! :'D

Nu har jag massor med nya snygga håruppsättningar till The sims & ska snart prova ladda ner lite prylar också. (:

TAAAACK! :'D


Postat av: Madde
2010-07-30 / 12:10:36

Skit bra har hållit på i en vecka och försökt att fixa detta men nu funkar det :):) tacktacktack :)


Postat av: Louice
2010-08-02 / 09:45:01

Efter mycket om och men har jag lyckats få in håret i spelet men möblerna funkar inte. ;O

Jag gick in på en annan sida och det stod att man skulle packa upp filerna och jag testade det, Men möblerna lyckades jag inte med.

Jag vet knappt vad jag sysslar med om jag ska vara helt ärlig.

Så snälla, det skulle vara jättesnällt om du skulle kunna hjälpa mig.



Och din blogg är jättefin. Du är så duktig.


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-08-02 / 10:35:55

Louice:



Det första jag kommer att tänka på som skulle kunna vara fel är antingen att du inte laddat ner MESHEN, det är jätteviktigt. Ibland måste man ladda ner den separat, så läs noga vad som står. Om den ska laddas ner separat så står det och tillsammans med en länk på var du laddar ner den.



Sen den andra saken som kan göra så att det inte funkar är om det krävs en viss expansion för just den prylen och du inte har den... så läs om det står ngt om det.



När filerna är uppackade och du lägger som i downloadmappen ska heta .package alltså xxxxx.package



Hoppas detta hjälper dig :)


Postat av: Louice
2010-08-02 / 11:41:53

Nu kommer jag igen med mina frågor.



Det står såhär:



Innan vi lägger in allt i downloadmappen så kolla om det finns en collection-fil och i det här fallet finns det en. Den ska läggas i en separat mapp i downloadmappen. Skapa en mapp som heter "Collections" och placera filen i den mappen.



heter den såhär: Mira_Rustico_Collection.pack...?



På din bild som du har visat heter den ju Mira_Habbily_Hobby_Collection.package.



Fattar du vad jag menar? Jag själv är helt förvirrad. ;O



Och sen när man ska ladda hem hår till simmarna på egen hand på den där sidan, Raonjenna, som du har visat så såg jag ett fint hår. Men det är som ett paket på och när jag klickar på den så står det This is donation item. Är det något som kostar?



Jag fattar inte hur du lyckas :)

Din blogg är jätterolig och jag tänker gå in och läsa varje inlägg hedanefter. <3




Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-08-02 / 11:53:03

Louice:



Collctionfilerna heter olika beroende på vilket set dom tillhör. Så länge som heter något med "collection" i namnet så ska den ligga i den speciella mappen där alla collection ska ligga. Det är dock inget måste att ta med collectionfilen. Sakerna kommer visas ändå, även om du inte tar med den. Det ända den gör är att samla ihop alla saker som tillhör ett visst set och så kommer du kunna hitta dom tillsammans om du sen i spelen klickar på collectionsmappen (kommer inte ihåg exakt hur man ska klicka för att hitta den men dom finns nånstans där om man klickar på möbler, där man kan välja om man vill sortera dom efter funktion ( stolar för sig, bord för sig osv) eller efter rum (kökssaker, sovrum, vardagsrum osv).



När det står att något är "donation item" så betyder det att man måste betala för att få ladda ner just den saken.



Hoppas jag förstod dig rätt nu och att mina svar är till hjälp :) Hoppas du får till det med alla simsgrejer så att du kan spela! Vad kul att du gillar min blogg :D


Postat av: Louice
2010-08-02 / 16:53:54

Nu har jag fått till det med min förra fråga och fattat vad du menade. "pust"

Men jag har ändå en fråga till.

Okej, här kommer den:

När jag har laddat ner det jag vill ha och ska gå in till Sims och kolla så finns inte möblerna där. ;O

Men det ät en konstig sak för själva mappen finns på sortera efter samling men sakerna fattas. ;O ??



Jag vet inte vad jag gör för fel, men hoppas att du har ett svar på detta också.




Postat av: Louice
2010-08-02 / 17:09:51

Usch, det känns som om att jag frågar dig en massa saker hela tiden. :S

Men som du märker så är jag nybörjare och har aldrig gjort detta förr.

Fick du mitt tredje meddelande? ;O Det hände något och jag vet inte om det kom fram. :D

Men du skriver att MESHEN är superviktig och allt det men i habilly superset eller vad den hette, ingår MRSHEN då?

För jag har inte hittat något om någon MESCH :S.


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-08-02 / 18:03:56

Louice:



Jo i habily superset så ingår mesharna.



Ok, konstigt att sakerna fattas. Har du packat upp alla saker till .package filer och sedan lagt dom i downloadmappen... alltså inte i collectionmappen?



Har du prickat i där det står att du vill aktivera eget innehåll? När man prickar i den första gången så måste man sedan starta om spelet för att grejerna ska synas.



Hm, det var vad jag kunde komma på just nu. Hoppas du hittar sakerna!


Postat av: Louice
2010-08-04 / 21:27:45

Hej, igen.

Jag undrar om den här meshen igen.

När man ska ladda ner ett set som man vill och det inte står Base Game Compatible, utan Show Requirements, då ska man väl trycka på den röda texten ?

Men då brukar det komma upp Get Mesh at TSR och jag trycker på den, för det är väl att man ska ladda ner meshen. Men hur laddar man ner meshen sen? För det kommer bara upp en större bild på själva setet med möblerna och så.



Hoppas att du förstår vad jag menar. :)


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-08-11 / 21:01:11

Louice:



Heej igen, förlåt för det sena svaret, jag har inte varit hemma så jag har inte haft tid att svara på kommentarer senaste dagarna.



Om det står att man ska ladda ner mesh någon annanstans så finns det alltid länkt till var man gör det (iaf på TSR och andra stora och "seriösa" sidor) Jag tror att man kanske inte ska klicka på bilden utan på texten kanske? Jag kommer inte ihåg exakt hur man gör men nånstans ska det finnas länk till meshen, och sen för att ladda ner så klickar du på den gröna pilen.


Postat av: mathilda
2010-08-25 / 17:29:28

hej, jag fattar inte det där med "download evaluation". det hadde varigt så snällt om du skulle vilja hjälpa mig. jag har såå läsge velat kunna ladda ner saker till sims2/3.

om du hjälper mig så vill jag bara säga tack... :)


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-08-25 / 20:51:07

Mathilda:



Dom har nog ändrat på den sidan sedan jag skrev det där... Nu kan man välja mellan "download winzip now" eller "buy winzip now", välj det första alternativet :)


Postat av: Ellie
2010-09-19 / 19:48:45

Hej! Jag tycker du har en jätte bra blogg men måste bara fråga, När man ska ladda ner Winrar eller Winzip så hittar inte jag "download evaluation", för att det ska vara gratis. Kan du beskriva var på sidan den står ungefär? snälla! Tack på förhand.

Snälla svara!!


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-09-20 / 21:12:58

Svar till Ellie



Dom har nog ändrat på den sidan sedan jag skrev det där... Nu kan man välja mellan "download winzip now" eller "buy winzip now", välj det första alternativet :)


Postat av: Astrid Bolund
URL: http://royalorchidholidays.se 2010-09-24 / 10:58:26

Tycker om det du skrivit! Roligt att se lite schyssta saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan se om hela tiden. ;)


Postat av: Anonym
2010-10-10 / 15:40:22

Mitt hår vill inte komma upp i spelet. Jag har startat om och så med det händer ingenting. Undrar.


Postat av: *Undrar*
2010-10-10 / 15:59:20

Ja har laddat ner en frisyr nu men den vill inte visas på mitt sims 2. Varför?


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-10-10 / 16:48:50





Svar till Undrar:



Är du säker på att du fått med meshen till håret? Det är jätteviktigt, annars funkar det inte. Eller så kan det vara så att håret inte lägger sig under brunt, blont och rött utan på den kategorin med specialhår som har som en lite stjärna som symbol.


Postat av: *Undrar*
2010-10-12 / 16:00:22

Jaha. Jag vet inte riktig. Jag försökte likadant med att ladda ner smink det kom upp med en gång i spelet. Konstigt...


Postat av: Elvira
2010-11-03 / 09:00:04

jag bara älskar detta inlägget!



det vore jättebra om du kunde ge förslag på bra designare på http://www.thesimsresource.com/ förutom Mirake :)

puss!


Postat av: Christabelle
2010-11-07 / 12:11:43

Hello tjejjan. Diggar ditt inlägg mkt :) Du är duktig, skulle du kunna lägga till mig på msn? Så du kan förklara bit för bit hur man ska göra. Hare gött/ Christabelle msn : [email protected]


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-11-09 / 21:10:05





Svar till Elvira:



Jag kanske skriver ett sådant inlägg småningom. Jag har tänkt göra det länge så det var bra att du påminde mig!


Postat av: Emzan
2010-11-11 / 17:31:25

Jo, jag undrar om jag vågar ladda in de här grejorna ifall att mitt spel krashar? Vad tycker du? Vill ju inte riskera mitt spel!



// Emma


Postat av: Emzan (igen) ;)
2010-11-17 / 14:52:03

Nu har jag laddat hem allt men det är ändå bara en toalett och en säng som finns i spelet :S Varför då? Tacksam för svar! :D

//Emma

P.s tack för hjälpen


Postat av: Sanna
2010-11-17 / 16:25:18

WoW! Det är verkligen bra grejer du har skrivit :)

Winzip och windrar eller vad det nu hette fattar inte jag. Det funkar inte att ladda ner något eller det kommer inte in i spelet. Skulle vara toppen, om du förklarade lite mer hur man ska göra med mapparna. Uppskattar det du har skrivet även fall jag kanske har gjort fel :D // MVH Sanna


Postat av: Kajsa
URL: http://http://kajsalindstrom.blogg.se/kajsalindstrom/ 2010-12-01 / 16:44:40

Precis vad jag letade efter, en guide!! :) Men nu undrar jag bara... Jag har fått hem grejerna på datan & startat om spelet en gång för att aktivera men... är det jag som är dum tro, eller är det så att alla grejer inte aktiveras direkt? Alla finns nämligen inte i mappen för Habilyprylarna..

Tacksam för svar! :)


Postat av: Marie
2011-01-02 / 23:04:26

Det gick inte att få sakerna. Har gjort precis efter hur du har skrivit men inga av tex håren finns med? :S


Postat av: klaudia
2011-01-08 / 11:32:42

heej , grejer funkar jätte bra! (Y)

men vet du om man laddar ner på samma sätt till the sims 3 ? (:


Postat av: Jennie
2011-01-11 / 20:13:31

Det har alltid funkat för mej tidigare, men nu när jag har ny dator med windows 7 kan jag inte ha min tidigare downloads mapp : s vet inte hur jag ska göra för att få det fungera :)


Postat av: Emma M
2011-01-18 / 17:39:22

Hejsan!

Jag har försökt nu hela dan att lägga in hårfrisyrer på The Sims. Har läst noga igenom hela ditt inlägg flera ggr. Har även läst andras kommentarer som du svarat på. Såg att du hade skrivit att om man bara har The Sims (vanliga spelet) så ska man lägga in filerna i downloads-mappen. Vilket jag har gjort. Och mesh-filen ligger där också. Jag har startat om flera ggr, har även försökt med The Sims Djurliv, vilket inte heller funkade. Jag har ingen som helst aning om vad jag gör för fel, men nånting stämmer ju inte riktigt. Har verkligen försökt allt, men nu börjar energin ta slut..! Tacksam för svar om du vet vad jag bör försöka med.



Mvh Emma!


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2011-01-18 / 21:35:22



Svar till Emma M:



Jobbigt när man inte får det att funka :/



Det enda jag kan komma att tänka på direkt såhär, eftersom det verkar som du läst igenom noga osv är att du kanske glömt klicka i "aktivera eget innehåll".



För detta ska funka för alla, så det måste vara nån liten detalj som är fel någonstans. Skriv gärna igen så ska jag försöka hjälpa dig om det är så att du har klickat i "aktivera eget innehåll".



Föresten är du säker att du lagt mappen i Mina dokument--> Ea games--> The sims 2-->Downloads och att du stavat med stort D i downloads?




Postat av: ellen
2011-03-01 / 12:25:18

när jag försöker öppna mina nadladdade filer så står det att de är ogiltiga. inte särskilt roligt... :(


Postat av: juliaa
URL: http://juliiialarsson.blogg.se/ 2011-03-07 / 13:55:26

när jag öppnar filerna i WinRAR så står det att dom inte går att öppna. Och när jag lägger över dom i Download mappen så är dom bara helt vita :s Vet du vad som är felet??


Postat av: Anonym
URL: http://fency.blogg.se/ 2011-03-12 / 16:11:25

Tack vare dig e sims kul igen! ;D


Postat av: Anonym
2011-03-19 / 10:38:59

Asså,jag gör allt rätt men sakerna kommer inte med i spelet!?


Postat av: Michelle
2011-04-17 / 13:53:06

ÅHHHH GUUD VA SNÄLLT AV DIG!!!!! tack så hemskt mycket!!1


Postat av: Tezz
2011-04-27 / 17:21:23

Hallå..!

för mig går det inte att bli medlem på Raonjena! det kommer bara upp ID check please jag kollar det e tillgängligt men vf funkar det inte..?

Tips...? :(


Postat av: C L A CH A <3
URL: http://flame.blogg.se/ 2011-05-02 / 21:16:07

Jag har fått lära mig av en kille och han säger att man ska t.ex söka på google på : Sims 2 Downlods

Och klicka in på lite olika sider tills man hittar en man gillar eller olika..

Man trycker på knappen Downlode På sidan under bilden på den/de man vill ha ladda hem och fixar så de hamnar

i en mapp som heter sims2, där har jag alla mina downlodes. Sen Markerar jag alla samtidigt och högerklickar, så väljer jag de första altenativet ''add någonting''.. sen kommer de upp något så trycker jag på Brows.. klickar på CLARA -> Ea games -> Colections (stavning)



Så gör jag

De har funkat jätte länge men nu helt plötsligt så krachar allt för jag tror jag gjorde något fel den senaste gången, även om de inte kom in i spelet.. konstigt har du några tips på hur jag kan göra?

Behöver hjälp.. Inget funkar nuu..

Ledsen för alla fel-stavningar va sjukt stressad när jag skrev detta

Vill Jättejätte gärna ha svar, är förkyld och har feber och så så ska vara hemma från skolan imorgon då är de rätt skoj att spela sims 2 :)

Du har en riktigt fin blogg med!

Love Clara


Postat av: louize
URL: http://pappasflicka.devote.se 2011-05-10 / 17:09:24

Heej :D

Kan du skriva några länkar på nedladdningssaker till the sims 2 :)


Postat av: bella
URL: http://bellasnaglar.blogg.se/ 2011-06-15 / 11:30:00

Dom kommer inte in till spelet för mig!

:(((

Vet inte hur jag ska göra!


Postat av: rebecca
2011-06-20 / 17:54:52

Hur vet man vilka filer man kan ladda ner från raonsims? Är alla till för grundspelet? Jag har ju inte alla expansionspaket och vill ju inte riskera att något går snett.


Postat av: Teresia
2011-06-26 / 11:54:34

Hej, jag har inte WinRar för jag laddade bara ner spelet direkt på datan utan skiva.

Kan man ändå ladda ner saker?



Tacksam för svar!


Postat av: Marre
URL: http://thisphoto.blogg.se/ 2011-07-30 / 13:30:29

Hej! Måste man ha typ windows XP för att ladda ner dedär? :O Alltså jag fattar inte heller hur man laddar ner håren på den där sidan.. Inget funkar! ;( Plzzz help!!


Postat av: thres
URL: http://thresn.myshowroom.se 2011-08-10 / 15:17:09

Det går ju inte att ladda ner från Raonjena?? När man klickar på "Download all" kommer det upp en ruta där det står "This is a donation item". Den rutan kommer upp på allt!!! Varför går det inte?:S


Postat av: yohanna
URL: http://yoyossecet.blogg.se/ 2011-08-11 / 14:12:36

för mig funkqar de inte o: .... kan inte ens packa upp för då blir de någon annan fil och ah fan vet jag.


Postat av: haha
2011-10-22 / 20:15:31

det funkar inte alls... jag fattar seriöst inte hur man gör.


Postat av: Johanna
URL: http://jjohannii.blogg.se/ 2011-11-01 / 17:54:17

this is a donation item, kommer de upp när manska ladda ner hår, ååh :((( snälla svara på min blogg..?


Postat av: Amanda (modelmandy på gsm) :D
2011-11-02 / 20:52:44

de finns ingen sån där som man kan välja så man ser eget innehåll? :O

och när jag laddar ner så visas inte håren, det blir kaninhuvuden istället för hår? har typ lite panik, vad ska jag göra? :(


Postat av: Emelie
2011-11-04 / 13:05:41

Hej! Jag har jätte länge velat kunna ladda ner massa hår, smink och möbler också blev jag jätte glad att jag hitta denna sidan där du förklarar hur man gör. Också fungerar inte någonting alls.. Kan du snäälla mejla mig och hjälpa? Tack så mycket!


Postat av: Emelie
URL: http://eemelieerantalaa.blogg.se/ 2011-11-12 / 11:19:00

Mycket bra inlägg.. men det står att Webbsidan inte kan visas när man trycker på den gröna Pilen. :P


Postat av: nikki
2011-11-20 / 08:33:36

det går ju inte men jag förstår inte för jag har inte så där så jag förstår inte för det kmr upp en sida som heter winrar 0och jag kan inte lägga till mappar elr jag kan inte det ialllafall. Men någon annan kanske kan?


Postat av: Mica
2011-12-29 / 14:31:52

man fattade ingenting av det här dåligt förklarat :)

har fortfarande inte fått in nedladdningarna i spelet ....


Postat av: Julia Öberg
URL: http://jullan99.bloggplatsen.se 2012-01-13 / 22:19:53

Jag fattar ingeting och jag kan typ inte ladda ner även om jag är inloggad snälla hjälp mej


Postat av: Anonym
URL: http://minunika.blogg.se/ 2012-01-29 / 16:57:38

Går spelet trögare när man har laddat ned så mycket? (:


Postat av: ANNIE
2012-04-02 / 18:23:22

Dom skickar aldrig mailet ju så kan inte aktivera! :( kan man göra nått åt det??


Postat av: Cassandra
2012-05-20 / 18:43:05

För mig funkade det inte måste man ha något speciellt sims spel jag har det första alltså grund paketet. Ska man sen lägga in alla filer som tillhör hair 87 i den mappen för när jag sedan gick in så hittade jag inget hår och jag gjorde exakt som du skrev


Postat av: Cassii
2012-05-20 / 20:32:08

Kan man göra en egen mapp där man kan lägga alla mesha filer så att det inte blir så rörigt?



om jag inte hittar håren jag laddat ner vart ska jag kolla då

Svar: Ja, det kan du. Men bara om du har någon expansion, det går alltså inte om du bara har själva grundspelet :)
stjernfalls.blogg.se


Postat av: ANNA
2012-07-13 / 14:25:20

WOHOOOOOOOOOOO! Det fungerade!
Tack så jättemycket! :D


Postat av: Anonym
2012-09-01 / 12:59:06

Hej, jag tycker du har gjort ett fantastiskt jobb! Men dendär röda texten som var så viktig att klicka på finns inte hos mig och utseéndet är HELT annorlunda!


Postat av: Lourdes
2012-11-03 / 02:15:53

Hej!
Tack för ett super-bra inlägg!!
Men för mig gick det inte o ladda ner håren :(
Så jag undrar om det är så att jag ska göra en speciell mapp bara för maschen, o vad ska jag kalla den isf? Och ska jag lägga in machen i båda mapparna då? :O


Postat av: josefine thyberg
URL: http://josefinethyberg.bubbleroom.se/ 2012-11-09 / 15:46:34

åh tack för hjälpen! än så länge funkar allt som det ska.. och jag hoppas det fortsätter så också :D nu ska det laddas hem fina saker......

kram


Postat av: Sandra
2012-11-10 / 12:46:40

TACK TACK :D :D :D


Postat av: Alexandra
2013-06-06 / 20:21:59

för mig funkar det inte alls... haha jag är helt ute och cyklar uppenbarligen :(


Postat av: Olivia
2013-07-05 / 09:04:11

Hej!

Har letat i flera år efter en beskrivning som fungerar, som jag förstår. Tack, tack, tack.


Postat av: Anna
2013-12-25 / 19:44:53

Tack så mycket för det här inlägget!! Jag älskar sims och har spelat sims 2 sedan det kom ut hihi och det kommer bli så mycket roligare nu :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥