Bambi ♥


Det här är min nya vän, Bambi. Den här gången är det inte en virkad kanin utan en LIVS LEVANDE kaninbebis.

Jag har i flera månader tjatat om att vi ska skaffa en kanin, utan resultat. Men så häromdagen när vi var på promenad såg vi den här kaninen sitta ute på trottoaren, frusen och mager.

Det visade sig att den suttit där ute i flera dagar och antagligen är det någon som inte velat ha den och därför släppt ut den.

Den såg så himla ynklig ut att vi bestämde oss för att fånga den. Den var inte alls rädd för oss och kom frivilligt fram och nosade men så fort man försökte ta den skuttade den undan. Men till slut lyckades vi!

Jag gjorde iordning till den i marsvinens gamla bur och där har den bott senaste dagarna. Den har ätit och druckit massa,massa och sovit. Den är så himla orädd och aldrig har jag träffat en sådan busig kanin. Den skuttar runt i hela lägenheten och nosar på a l l t och rätt som det är hoppar den upp i knät på en för att vila lite.

Jag har ingen aning om det är en kille eller tjej, så jag döpte den till Bambi. Visserligen är Bambi en kille men jag tycker det passar minst lika bra till en tjej.

Postat av: maja
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com 2009-07-22 / 16:25:17

Tur att han/hon fick komma till er. Fattar inte att folk bara överger tama djur. Maja


Postat av: lolla
URL: http://lollashus.blogg.se/ 2009-07-22 / 16:56:43

men vilken fin kanin,tur att ni hittade honom fattar inte hur man kan göra något sådant..galningar...

jag är åxå väldigt sugen på en liten lejonhuvad kanin.men hunden gillar inte kaniner så vi får se om det blir någon

Ha det gott och mys nu riktigt med lilla Bambi..fint namn..

kram lolla


Postat av: musseblomman
URL: http://musseblomman.blogg.se/ 2009-07-22 / 17:48:37

Fy att man kan överge en sån liten stackare.. Han är ju så underbart söt.. Passar perfekt till dej. :) Bambi kunde inte fått ett bättre hem.. ha de så mysigt!

Kram!


Postat av: vintageretroprinsessa
URL: http://bambii.blogg.se/ 2009-07-22 / 19:53:30

Vilken gosis :)

Vilken djurvän du är som tog reda på Bambi,

Vilket fint namn den fick äran att bära.

Som du säger dom säger att Bambi är et kile men vem säger att det inte passar på en tjej :)

Min dotter bär namnet Bambi :)



Massa kramar till er båda :)

Hoppas att Bambi får stanna hos er :)


Postat av: Teskedsmamman Magdis
URL: http://tesked.blogspot.com/ 2009-07-22 / 21:28:58

Men vilken sötis!!!!! Går man efter katter så är det bara honor som kan vara sköldpaddsfärgade (som jag faktiskt tror att den här är)....



Det kanske var så att "någon" tyckte att du skulle ha en kanin helt enkelt ;)


Postat av: Giraphen
URL: http://giraphenvirkar.blogspot.com 2009-07-22 / 22:58:27

Oh! Det var det sötaste! Vilken lycka att hitta en tam kanin. Pussa den på nosen från mig.


Postat av: sunna
2009-07-22 / 23:02:15

Detär så himla trevligt med kaniner, hoppas ni får det bra


Postat av: Teskedsmamman Magdis
URL: http://virkaholic.blogspot.com/ 2009-07-23 / 00:24:18

Ingen aning, jag har varken pysslat med katt eller kaninavel... kanin hittade jag inte så mycket om när det gäller sköldpadd, men katter hittade jag det här om:

Den könsbundna nedärvningen av röd färg hos katt gör således att bara honkatter kan bli sköldpaddsfärgade. Det finns sköldpaddsfärgade hanar även om det är mycket ovanligt. Då har de tex kromosomuppsättningen OoYY, dvs dubbelt antal könskromosomer, eller till och med olika kromosomuppsättningar i olika delar av kroppen. Sköldpaddsfärgade hanar är oftast sterila. Mycket ovanligt, men det förekommer, är också att katten har en könskromosom för lite (X-).



Ta med kaninen till en respektabel zooaffär som har djur, de -brukar- kunna skilja på hanar/honor, hade det varit en råtta eller en iller hade jag kunnat hjälpa dig direkt ;)


Postat av: Anonym
URL: http://evaspassion.blogspot.com 2009-07-23 / 07:10:03

stackars liten!!!hur kan nagon lamna ett djur sa!!!tur att det finns fina manniskor som dig!!!!bambi ar ju jattefint namn!!!!


Postat av: Jennifer
URL: http://iminegenvirklighet.blogspot.com/ 2009-07-23 / 08:54:34

Åh vilken söt kanin! Vad är det för galna människor som lämnar djur sådär? Vad man blir arg! Tur det finns folk som dig som tar hand om dem.



Jag tror att färgen den har heter japan, jag hade en japanfärgad hane när jag var tonåring. Jag tror inte att det är som med katter att det alltid är honor som har den färgen. På min hane såg man testiklarna tydligt när han blev större.


Postat av: Emilia
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com/ 2009-07-23 / 20:35:28

Spännande med en riktig kanin - söt (din virkade längre ner på sidan också)! Nu har jag testat att virka ditt hjärtmönster som jag hittade när jag surfade runt & länkat till dig från min blogg - tack så mycket!


Postat av: Ulrica
URL: http://smyckasblogg.blogspot.com/ 2009-07-23 / 21:01:57

Sicken gosig en! Hoppas han/hon "kryar på sig"! Bambi ser mycket mysg ut! Tur att ni fick tag i Bambi så han/hon slipper frysa och svälta. =o)


Postat av: erry
URL: http://gallerry.blogg.se/ 2009-07-23 / 22:30:47

Åh, så söt! Det är OBEGRIPLIGT att folk kan vara så grymma så de lämnar hjälplösa djur ute till sitt öde! Vilken tur den lilla stackaren hade att just DU gick förbi & ville ge den ett hem!



Jag har varit med om samma sak - vår stora katt hittade vi när vi var ute och promenerade en höstdag för 6 år sedan. Han kom fram till oss och var så kelig & go. Vi trodde att han hade ägare eftersom han såg fin & välnärd ut - men sedan kom en kvinna ut med mat till honom och berättade att han blivit övergiven samma vår & varit ute sedan dess - själv kunde hon inte ta hem honom.



Eftersom vi under en tid funderat över att skaffa katt behövde vi inte funderamer utan vi tog helt enkelt hem honom bums & sedan dess är han vår älskade Gozze!


Postat av: Ida´s kreativa
URL: http://my.opera.com/idaskreativa 2009-07-23 / 23:45:14

ÖDET ödet ödet! Det är helt enkelt ödet, det kan ingen förneka när man läser denna historia med sånt lyckligt slut! Grattis till er nya familje medlem, blev alldeles varm i kroppen :) Lyckliga kramar/Ida


Postat av: Sofia
URL: http://safiasvarld.blogspot.com 2009-07-24 / 11:05:41

Fy så hemska människor det finns som kan överge en så liten hjälplös varelse :(. Tur att ni hittade Bambi och hon/han fick ett fint hem. Bambi spännande färg har aldrig sett sån färg på kaniner förr.



Det där med att skilja på hanar och honor är svårt. T.o.m. i djuraffärer kan de ha problem med det... Vi tog hand om två kaniner för många år sedan och de som gav dem sa att båda är honor. De bodde utomhus hos oss och då vi skulle städa buren så hittade vi två kaninungar inne i deras hus :O...



Grattis till tillökningen iallafall :)!


Postat av: Cat
URL: http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/ 2009-07-24 / 12:17:13

Naw, vilken sötnos! Vilken tur att ni hittade honom/henne. Fy fan för folk som inte tar hand om sina djur och bara lämnar dem ute!



Fina saker har du gjort i alla fall.



Hoppas att allt är bra.



Kram


Postat av: nicolina
URL: http://dimmigadagar.wordpress.com 2009-07-24 / 18:24:27

ahw, så söta!


Postat av: Fröken Elsa
URL: http://elsasdesign.blogspot.com/ 2009-07-25 / 01:29:15

Sååå gullig! :)

Hoppas att det har gått bra med den nya familjemedlemmen.



Trevlig helg!



Kram M


Postat av: diana
2009-09-03 / 16:51:19

Jag letar efter två söta virkade hundar som fanns på din sida för ett tag sedan. Kan jag få se dem igen? Har du gjort mönster på dem?


Postat av: Maria
2010-06-03 / 11:55:38

Så fin kanin! Vilken gosis!!:D

Jag har två kaniner, den ena en hitte-ninis som din. Att hon är en tjej fick vi veta efter ett besök på en zoo affär!

Så två stycken ninis-tjejer bor här m oss (jag o sambon).

Dom går med o utan sele, beroende på var vi är.

(Sele är kanon då man som vi inte har egen gård)

Lycka till!

Tips 1: ta m den lilla familjemedlemmen (gissar att du har en kattbur ell transportbur av ngt slag) till nån bra djur(zoo)affär.

Dom kan hjälpa både m könsbestämning o oftast får man bra hjälp m hälsokoll oxå.

Tips 2..som inte är ngt tips, men en nyfiken fråga hiihi.. kommer du kanske virka lill Bambi?? Å kommer du då dela m dig mönstret? ;D

Kram!


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-06-03 / 12:18:42

Hej Maria!



Visst är hon söt :) Idag har hon vuxit en del så när jag tittar på dom här bilderna tycker jag att hon ser jättepluttig ut. Nu måste hon vara lite över ett år och hon trivs bra hos oss, busar som bara den. Vi tycker om henne jättemycket bägge två (jag och min sambo alltså).



Idag vet vi att hon är en hon för när vi haft henne i ca en månad så födde hon små kaniner :O Det var en chock men sen dess vet iaf att hon är en hon :) Historien finns att läsa här på min blogg om du kollar under kategorin "mina husdjur".



Kanske kan det bli en liten virkad Bambi i framtiden... och om det blir det kommer jag antagligen publicera mönstret här också :)



Kram Viktoria :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥