Min första läsbok.



För ett tag sedan visade jag bilder ut min första grekiska skrivbok
och då lovade jag att visa bilder på min första läsbok. Men som vanligt lyckades jag glömma bort det lite grann... tills nu då!

"Η γλώσσα μου" som boken heter betyder "Mitt språk" och som står där under betyder "för första klass". Jag har väldigt starka minnen av denna bok och när jag bläddrar i den nu som vuxen känner jag mig som sex år igen. Jag kommer ihåg nästan varenda bild (visst är dom fina?) och dom små texterna som ofta rimmar.

Jag är väldigt glad att denna bok finns kvar! Har ni kvar era första skolböcker?

Postat av: mimmi
2010-12-12 / 21:24:05

jag hade ingen aning om att du var grek :D

men det är en jättegulllig liten bok du hade, önskar att svenska böcker var lika söta <3


Postat av: Susanna
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com 2010-12-13 / 08:25:38

Boken är ursöt. :)


Postat av: Millasew
URL: http://millasew.blogg.se/ 2010-12-13 / 21:05:47

Vilken nostalgitripp detta måste vara för dig! Roligt att du har kvar din första läsebok!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥