SweetNeedleFelts - bokrecension.

Jag lovade en ny bokresension inom kort och här är den.
Den här gången är det en bok som handlar om något jag aldrig provat på, nämligen att nålfilta. Boken heter Sweet Needle Felts och är skriven av Jenn Docherty ( här kan ni läsa hennes blogg).

Boken innehåller fyra kapitel.

Det första förklarar olika tekniker, material som behövs och lite tips och trix som kan vara användbara.

Andra kapitlet innehåller saker man kan ha på sig, allt från sjalar till halsband och roliga t-shirtdekorationer.

Tredje kapitlet innehåller instruktioner till hur man gör saker till hemmet. Kuddar, snygga bokomslag och en matta.

Fjärde kapitlet är min favorit och innehåller instruktioner på hur man gör söta dockor (bl.a. dom söta på bokens omslag) men också en fin fågelmobil.

Här nedanför har jag klippt ihop ett kollage på bokens 25 projekt. I slutet av inlägget får ni en liten sammanfattning om vad jag tycker om boken.

Boken är superfin och då menar jag inte bara sakerna man kan göra utan även bilderna, instruktioner, färgval, motiv, rekvisita osv. Den känns proffsig och man blir verkligen inspirerad av den.

Det är svårt för mig att bedömma svårhetsgraden på grejerna eftersom jag själv aldrig provat. Men det känns som om många av sakerna inte är så hemskt svåra att genomföra, samtidigt som det finns saker som i mina ögon verkar mer komplicerade (som t.ex. dockan). Bra blandning alltså.

Jag ångrar inte att jag bläddrat i denna bok och är väldigt sugen på att prova att nålfilta ^ - ^


Postat av: Lillis Pyssel
URL: http://lillispyssel.blogg.se/ 2010-02-21 / 16:53:23

Boken såg verkligen mysig ut! Har heller aldrig provat på att nålfilta, men det såg riktigt roligt ut, och figurerna på omslaget var ju bara för söta!


Postat av: Kirsi Holopainen
2010-02-21 / 19:33:45

Var på symässan idag och passerade ett Amigurumi-bord/utställare som virkade mina figurer ...runt om henne fanns ett antal besökare som undrade om någon visste hur man gjorde den magiska öglan...NEJ ingen visste ! Min kompis ryckte i mig om sa att jag visste...japp och det tack vare dig. Tipsade om din blogg ( till flera ) och sa att du hade en videosnutt "hur man gör en magiskögla". Hoppas du får flera besökare efter detta. Tack ännu en gång för den magiska hjälpen.


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2010-02-21 / 21:26:28

Kirsi:



Vad kul att folk har nytta av den där videon :)Snällt av dig att tipsa :D


Postat av: Sandra E
URL: http://hackmorasandra.blogspot.com 2010-02-21 / 22:19:48

Kul att du har lite boktips tycker jag! Jag har heller aldrig nålfiltat men kanske provar på det inom en snar framtid! Har en liten tävling på min blogg för att fira lite =) Kika gärna in och var med! Kram!


Postat av: Jennifer - Team Jacob ♥
URL: http://kawaiichou.blogg.se/ 2010-02-22 / 09:14:22

Ohh har prövat att göra sånt hos en vän för länge sedan. Om de är sådär när man har en nål och trycker den i sånt material.



Isåfall vill jag bara säga att det gör jävligt otn att få ne sån nål i fingret! Haha XD


Postat av: Malin
URL: http://mallemarangen.blogspot.com 2010-02-23 / 01:21:24

Hej Victoria!



Jag har en fråga till dig angående elefantmönstert?

Ska man fylla benen eller inte jag tycker att mina annars bara kommer säcka ihop...



Du har en grym blogg med mkt ideer och tips som ger insparation...tack*



Mvh Malin*


Postat av: erry
URL: http://gallerry.blogg.se/ 2010-02-23 / 13:30:21

Åh, vad mycket fint man kan göra med filt :)



Tråkigt att du också är sjuk, krya på dig! Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥