Galen i garn.


Igår visade jag en korguggla som jag virkat...
inspirationen till den fick jag av denna bok. "Galen i garn" av Susanna Zacke, Sania Hedengren och fotograf Magnus Selander.

Det är en underbar bok om man är "galen i garn" eller råkar vara nyfiken på garn och även om man är en ovan virkare och vill prova sig fram lite försiktigt.

Väskor, sjalar, filtar, kuddar, mattor, mössor, blommor, disktrasor och amigurumisar. Mönsterna är enkla, bilderna är fina och färgerna är klara! Perfekt som inspirationsbok.

Här nedanför ett par bilder ur boken:

 

PS. Glöm inte titta in imorgon för då är det min tur i pysselstafetten!

Postat av: Fiff
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/ 2010-09-27 / 20:58:41

Vilken tur att jag beställde den av jultidnings-barnen som var här..! Då är det bara att längta tills den kommer :-)


Postat av: Stina
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com 2010-09-28 / 07:55:56

Jag håller med om att den är underbar. Det var den enda pysselboken jag blev sugen på när jag var i bokhandeln sist. :-) Den kanske får hamna på min önskelista. :-)


Postat av: Matilda
URL: http://www.matildasalmen.com 2010-10-02 / 17:44:18

nämen gud vilken fin bok! och vad roligt, de som gjort den är trion som var här och gjorde inredningsreportage hos oss för ett (två?) år sedan! riktigt trevliga och duktiga alla tre!

den ska jag önska mig i present tror jag bestämt!



vad kul att du bakade brödet, och upptäckte hur himla bra och smidigt det är! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥