Årets adventsljusstake.

 

Min röda adventsljusstake med hjärtan på är väl ungefär så klassisk som det bara kan bli. Jag brukar dessutom göra det hela ännu mer typiskt genom att dekorera den med mossa och små flugsvampar.

 

Men iår såg jag ett inlägg där Linnéa visade upp sin adventsljusstake (som är exakt likadan som min, röd med hjärtan på) och hon hade fyllt den med snöbollsgodis. Smart idé, tänkte jag och begav mig till affären för att köpa lite snöbollar.

 

Men jag kunde inte riktigt släppa svamparna (dom är ju så söta) så dom fick helt enkelt ta plats bland snöbollarna. Kanske inte helt realistisk med svampar som växer i snön men det strutar jag i :-P

 

Dom söta tomteflickorna i bakgrunden är nog mina favoriter bland julpyntet. Köpta på Lagerhaus för ett par år sedan.


Postat av: Erry
URL: http://gall-erry.blogspot.com 2011-12-03 / 14:02:05

Så sött! Men jag hade nog haft lite svårt att låta bli att äta upp bollarna :P


Postat av: Emilia
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com 2011-12-03 / 18:32:08

Vad fint med snöbollsgodis istället för mossa men jag tror att en sådan variant skulle plundras hemma hos oss ;) Fin blombrosch också!


Postat av: n
2011-12-05 / 15:13:17

Hej! förlåt säkert helt fel kategori och sånt men är lite desperat! Vet inte annan som kan detta och du uppdatear ju ändå bloggen ofta så, Snälla kan du förklara hur man laddar ner hus till the sism 2? Allt annat kommer in i spelet men inte husen!! Vart kommer dom?


Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥
URL: http://stjernfalls.blogg.se/ 2011-12-05 / 16:09:53

Svar till N:



Husen hittar du i menyn när du på skärmen har kvarteret framför dig. Du vet där man kan välja färdiga familjer, tomter och dekorationer. Husen finns där någonstans. Man kan behöva bläddra lite om man har många expansioner, för med varje expansion kommer en par färdiga hus som kan placeras ut på tomter.



Hoppas du hittar :)


Postat av: fröken pyssel
URL: http://pastill.nu 2011-12-05 / 19:42:49

Men åh så fint! Har ju en likadan ljusstake, som jag glömt ta fram.. kanske ska göra det och fylla den med snöbollar :-)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥