Soffkuddar.

 

I höstas köpte min mamma tyg till nya vardagsrumsgardiner och nu under julhelgen har vi hjälpts åt med att sy dom.

 

Det hela var något av en pärs då vi fick tampas med två symaskiner från stenåldern (typ) och ingen av dom ville till en början fungera. Till slut bestämde sig den ena för att funka och gardinerna blev sydda.

 

Av tyget som blev över fick jag i uppgift att sy kuddfodral men för att inte utmana ödet (plus att det var lite ont om tid) så tog jag med mig tyget hem och sydde fodralen hemma hos mig med min symaskin. Och här är alltså resultatet. Två kuddfodral i gardintyget som ska få samsas tillsammans med enfärgade fodral som matchar.

 

Nu ska dom bara ta sig hem till mammas soffa :-)

Postat av: MinaStickor
URL: http://minastickor.nu 2011-12-29 / 17:02:20

Supersnygga! Gillar tyget, måste ha blivit snygga gardiner också :)


Postat av: Husfrun
URL: http://villafreja.blogspot.com 2011-12-30 / 09:48:37

Underbart härligt tyg - jag blir alldeles vårpirrig av det :)


Postat av: Anonym
2011-12-30 / 23:00:10

snygga kuddar jag brukar också sy mina egna fast idag köpte jag färdigsydda jättefina på hemtex. kram maria jättebra blogg.


Postat av: Anita
URL: http://anitafixar.blogg.se/ 2012-01-02 / 19:22:43

Helt plötsligt blev det vår tack vare dina (och mammans) blommiga kuddar, så härligt trots att julens avsked ibland kan kännas lite vemodigt. Nu nya tider, tulpantider - ljuset återvänder :)



Önskar dig en god fortsättning och ett verkligt bra skaparår.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥