Paper craft.

 

För ett tag sedan skrev jag ut ett par olika figurer som man sedan klipper ut och viker ihop och tillslut ser dom ut som på bilden ovan.

 

Väldigt kul men rätt så tidskrävande att klippa ut alla delarna. När det sen ska limmas ihop (ibland behövs inget lim, men t.ex. Pikachu på bilden behöver det) så gäller det att ha ett bra och snabbtorkande lim för annars blir det inget bra (jag misslyckades med min Pikachu även om det inte riktigt syns på bilden).

 

Dom jag laddade ner är Pikachu, 1-up(från Super Mario) och Orc Berserker(från Tibia världens töntigaste onlinespel som min kille spelar, haha).

 

Om jag får tipsa om lite fler som finns att ladda ner... ett fint rådjur, nintendopapercraft.com,  paper craft från Canon(kolla deras fina dockteatrar, finns bl.a. ett med sagan Hans och Greta) och papercraftparadise.blogspot.com.

 

 

Postat av: susanna
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com 2011-07-17 / 23:55:30

Men oj! Hihi, har jag aldrig ens hört talas om! Det ska jag också testa.



Superbra tips. ^^


Postat av: Husfrun
URL: http://villafreja.blogspot.com 2011-07-18 / 13:35:14

Ser otroligt pilligt men kul ut :)


Postat av: ann&maria
URL: http://blogg.slojdakademin.se/ 2011-07-21 / 08:02:41

Hej Stjärnfall! Har du varit inne på Canons sidor med papercraft. Där finns naturtrogna djur att klippa ut - dinosaurier, katter, vilda djur och insekter. En del svåra, några lättare - alla lika roliga!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥