Ugglor på en pinne.


När jag var i Grekland för ett tag sedan så var vi en sista runda till stan kvällen innan vi skulle åka hem. Då fann jag dom här två ugglorna... men dom var lite dyra så jag försökte mig på att pruta. Det gick inget vidare, dom vägrade sänka priset. Så vi sa tack och adjö och gick ut ur affären. Men så efter ett tag kom försäljaren springande efter oss.

 

Då undrade han om min bror möjligtvis inte var son till min pappa. För han (försäljaren alltså) var visst gammal barndomskompis med pappa och han tyckte att min bror var så himla lik så dom bara måste vara far och son. Och jo, det var han ju.

 

Det hela slutade med att dom vägrade ta betalt för ugglorna för dom skulle jag få i en present. Dom är allt bra konstiga dom där grekerna...

 

Den stora ugglan går att öppna på mitten och där inne finns en liten gömma där man kan förvara något smått som man har kärt.

Postat av: Emma - [Distorsion]
URL: http://distorsion.blogg.se/ 2011-07-04 / 16:20:14

Himla tjusiga ugglor, alltid kul med små anekdoter.. Låter som en lite smårolig situation att hamna i egentligen :P


Postat av: Camilla
URL: http://outthewindow.blogg.se/ 2011-07-04 / 18:27:20

superfina! avundsjuk


Postat av: erry
URL: http://gall-erry.blogspot.com 2011-07-04 / 20:58:14

Fina! Vilken kul historia bakom också. :)



Kram


Postat av: Anonym
2011-07-05 / 08:27:45

Coola ugglor och en kul historia! :)



Jag önskar dig en fin tisdag!

Kram Sofia



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥