2011 - i ett inlägg

 

Gott nytt år på er allihopa! Lite såhär i efterskott, det har ju trots allt varit 2012 i snart två hela dagar. Hoppas att det nya året har många fina saker att bjuda på och hoppas såklart att blir ett par pysselår, både för er och mig ;-)

 

En rolig tradition här i bloggen är att jag i slutet av året brukar sammanfatta allt jag skrivit om i ett inlägg. Först blev jag lite lat och tänkte strunta att göra det med 2011.

 

MEN det är ju så kul att kunna gå tillbaka och titta på. Kanske inte för er men för mig själv ;-) Så jag tog mig samman och gick igenom alla inlägg och bilder.

 

Här kommer det- 2011, i ett inlägg. Vill ni se tidigare års sammanfattningar så finns det sammanfattningar för 2009 och 2010.

 



I Januari sydde jag kuddfodral med söta rådjur på. Publicerade mönstret till kärleksugglorna och så flyttade björnen (?) Olle hem till oss.





I februari
böjde jag till ordet "love" i ståltråd och gjorde en kärleksskylt. Jag köpte det som fortfarande är mitt favorittyg i tygskåpet och virkade ett kaninbokmärke.




I mars inredde jag vad som skulle föreställa en alpstuga utan el till en inredningstävling i Sims 2. Sydde en necessär med blåa blommor och sockerstärke en virkad duk så att det blev till en skål.





I april kom våren till Malmö och träden såg ut som rosa, fluffiga moln. Ville helst spendera hela dagarna där inunder och ta tusen foton. Jag åkte tillsammans med min kille och bror till Grekland för att hälsa på min pappa. Och sist men inte minst virkade jag en söt liten uggla.





I maj gjorde jag om min bloggdesign för att få in mer funktioner i bloggen. Virkade en himlans massa mormorsrutor och la upp en filmtutorial om hur man gör. Sen sydde jag också ett romantiskt fodral till min mobiltelefon för att skydda den mot repor.




I juni fyndade jag en liten plåtburk på en loppmarknad i ett koloniområde, i den bor nu en del av min knappsamling. Jag virkade en studentkanin som fick dingla runt halsen på en som tagit studenten och så sydde jag ett armband till mig själv, det breda på bilden. Tycker om det väldigt mycket även om jag är lite dålig på att använda det.




I juli sydde jag massa saker och skickade iväg till en affär, bl.a. tre små snuttefiltar. Jag fick också beställning på en bröllopstavla och så sydde jag en blommig och färgglad väska till min svärmor.





I augusti köpte jag ett nothäfte för en femma trots att jag inte alls kan spela piano, jag "slaktade" nothäftet lite grann och numera är det omvandlat till alla möjliga pyssel. Köpte en supersöööt bok som handlar om kärlek och sydde en sommarväska till mig själv. På sommaren är det så skönt att ha en liten miniväska där bara det nödvändigaste får plats, istället för att släpa på en stor en.



I september köpte jag blommiga tyger och tipsade om en fin pysseltidning som finns att läsa gratis på internet. Målade även en liten elefanttavla.




I oktober köpte jag ett nytt påslakanset till mig själv i tidig födelsedagspresent, men jag höll mig faktiskt från att använda det. Sov i det för första gången på min födelsedag. Jag sydde på en beställning, det skulle bli en väska och en gris fick gärna finnas med tyckte beställaren. Sagt och gjort :-) Jag pysslade även ihop ett armband och gav bort i present.






I november besökte jag en liten symässa i Malmö och fyndade fina band. Helst ville jag köpa med mig alla som fanns men fick priorieta lite och valde till sist ett par stycken bara. Och så var det dags att börja julpyssla lite, det hann bli en adventsstjärna och en liten jultavla.





Och så årets sista månad, december. Jag gjorde om min bloggdesign efter att ha fått en del mail och kommentarer om att den förra krånglade. Förhoppningsvis är funkar den nya bättre för alla. Och så var det ju nedräkning till julafton såklart. Första ljuset i adventsstaken tändes och något senare publicerade jag mönster till en virkad julstuga.


Det var 2011 det :-) Hoppas att ni hänger med även 2012!
Postat av: Trixie
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/ 2012-01-02 / 20:58:31

Gud vilken inspiartion! Hur hinner du med så mycket? Vad jobbar du med?:P


Postat av: Petra
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com 2012-01-03 / 08:17:46

Vilken härlig sammanfattning av 2011. Du har verkligen varit aktiv.



Och du... jag kan läsa din blogg igen från min dator!! Tjohooo! :-)


Postat av: Frk pyssel
URL: http://www.pastill.nu/ 2012-01-03 / 08:45:01

Klart jag hänger med! Vilka fina saker du gjort under året! Gott nytt år!


Postat av: Alexandra - Pysselmaniker
URL: http://pysselmani.blogg.se/ 2012-01-03 / 20:42:47

Vad fint du sammanfattat 2011! Visst är det roligt att titta tillbaka på det år som gått? Man inser att man hinner med mer än man först tror =)


Postat av: Banana
URL: http://annabanan.blogg.se/ 2012-01-09 / 21:16:48

Tänk om man kunde vara så kreativ och driftig som du. Jag har massa idéer men jag kommer mig aldrig för att göra dem. Fina grejer! Gillar speciellt kaninbokmärket, hur sött som helst ju!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥