Bebisleksak

 

Såklart måste ju bebisen ha en liten leksak som matchar hexagonfilten jag sytt. Kanske inget som är aktuellt att leka med första tiden men efter några månader inbillar jag mig att denna kan vara kul att leka med!

 

Idén är inte min egen, utan jag har sett liknande på nätet (bl.a. här). Konstruktionen är enkel, det är bara att klippa ut sex stycken lika stora kvadrater och sy ihop till en kub.

 

Jag har sytt fast lite olika band som kan tänkas vara roliga att pilla på och en sida har jag täckt med tyll så att ytan ska bli lite skrovlig och rolig att känna på (?).

 

Kuben är fylld med vadd och en pingla. För att den ska få utrymme att stutsa runt och låta ordentligen där inifrån har jag stoppat pinglan inuti en såndär rund boll man får om man trycker ut saker ur en fem-kronorsautomat. Det hade säkert också gått bra att lägga pinglan i plastskalet man får sin leksak i inuti ett kinderägg.

 

När jag klippte ut kvadraterna har jag försökt välja delar av tyger med små djur på eller annat som kan tänkas vara kul för en liten att titta på. Och så har jag valt klara och starka färger ♥

 

 



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥