Pelargonsticklingar


En av dom bästa sakerna med den här tiden på året, sådär lite innan det blir vår på riktigt är att man kan så fröer, ta sticklingar och förbereda inför vår/sommar.

Då känns det inte lika tungt när man vaknar en morgon i mars och marken helt plötsligt är vit istället för brun/grön/grå. Fast som tur var smälte allt det vita bort på en gång, så jag antar att det bara var en tillfällig förvirring. Nu är siktet istället på vår igen!

Av alla mina pelargoner lyckades jag bara hålla en vid liv över vintern. Och den var den enda som inte var köpt på mataffärn för typ 10kr. Så jag tänkte att det kanske är bäst att köra på kvalité inför kommande inköp.

Så jag åkte iväg till en riktig handelsträdgård och köpte lite sticklingar som nu är planterade i större krukor. Dessutom fick jag två sticklingar när jag beskar min tappra mårbackapelargon som överlevt vintern.

Nu är pelargonplantorna utspridda i husets alla fönster och jag ser fram emot en sommar full av en massa rosa, vita och lila blommande pelargoner!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥