Lila fynd

 
Nu har det gått ett par månader sedan vi flyttade in i vår nya lägenhet och den börjar sakta men säkert ta form. På sätt och vis vill jag gärna skynda på för jag ogillar att bo i en röra där allt känns ofärdigt men samtidigt vill jag få tid att känna efter var saker har sin plats.
 
Nu börjar jag dock t.ex. sakna alla våra tavlor som är en av dom viktigaste ingredienserna för att vårt hem ska kännas som just vårt. Så det får nog bli till att ta fram hammare och spik snart!
 
En större lägenhet innebär i vårt fall ett extra rum att inreda. Jag håller på att måla en rosa fondvägg i vårt sovrum där det tidigare suttit en ful fototapet. Längtar tills det i klart och vi äntligen får inviga sovrummet (hittills har vi alla sovit i det blivande barnrummet).
 
Jag tror att dessa lila gardiner ska få pryda sovrumsfönstret och nu när julen närmar sig tänkte jag mig att denna lila adventstjärna passar fint. Men vi får se, inget är hugget i sten. Kanske får mina lila fynd bo någon annanstans i hemmet.
 
 
 
 
Postat av: Fiff
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/ 2012-11-15 / 20:06:35

Jag känner igen mig exakt. Blir stressad av röra men vill samtidigt att det ska kännas rätt. Ingen lätt kombination! Du får visa sen var stjärnorna hamnade :-)


Postat av: Agnes
2012-11-19 / 17:54:10

Det hade varit roligt att se hur er lägenhet ser ut när den är klar:)


Postat av: Jenniforloneryd
URL: http://Jloneryd.blogg.se 2013-06-28 / 12:47:58

Bloggen blev genasst en favvo!
- Ligger ifavvoriterna på mobilen nu ( A)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥