Mei tai bärsjal

 
Det här är utan tvekan mitt absolut bästa second hand-fynd, någonsin! En helt ny mei tai köpt på Emmaus för mindre än 100kr, nya kostar dom många fler hundralappar.
 
Jag visste tidigt i graviditeten att jag ville ha något att bära min bebis i, antingen en ergonomisk bärsele eller en sjal av något slag.  Jag tror att det är bra för bebisar att få vara nära men det är också himla praktiskt med något att bära i när man inte orkar släpa på barnvagnen (t.ex. i tvätttugan eller när man ska ner till affären och handla mjölk).
 
Sen visade sig att vi fick en bebis om  h a t a r  sin vagn (först nu vid 7 månaders ålder tycker han att det är okej att sitta där ett tag) så utan bärsjal hade det varit omöjligt för oss att gå ut.
 
Sjalen var som sagt helt ny men på framsidan satt ett tyg med grå och röda drakar på som jag inte var överförtjust i men som ni ser lyckades jag sy dit det gröna tyget med vita prickar. Nu gillar jag den mycket mer.
 
Faktum är att från början tänkte jag sy allt från grunden själv. Men jag är bäst på att skjuta upp saker och när det bara var veckor kvar till förlossningen gav jag upp och blev därför överlycklig när jag hittade denna på Emmaus dagen innan(!) förlossningen startade. Snacka om att timing ;)
 
Vill man sy en själv finns beskrivningar på nätet, t.ex. sybeskrivning mei tai och mei tai oppskrift (på norska). Knytinstruktioner till mei tai (finns även instruktioner till långsjal, trikåsjal och andra sorters sjalar) finns hos sjalbarn.se Dom har också ett bra forum om man vill veta mer om att bära barn.
 
 
 
Postat av: ♥ Tirja ♥
URL: http://tirja.blogg.se/ 2012-11-28 / 20:51:23

Jag har också en sån, och en trikåsjal och en ergobaby, ergon har vi inte börjat använda en för hon är för liten men dom andra används flera gånger i veckan och det är det bästa investeringar jag gjort!
(iofs är det bara sjalen jag betalat) Men dom är så värda pengarna!


Postat av: Fiff
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/ 2012-11-28 / 22:55:09

Men alltså, detta är ju läskigt!
Sitter precis och jobbar på mitt nästa blogginlägg, där jag tänkte skriva om bärsjalar! O så kommer du med värsta temat här :-)
Nu vet jag att du tycker mei tein är bra i alla fall!
Det finns ju så många modeller att välja på, o ska man köpa begagnat eller sy själv... svårt! Ska slänga ut frågan på bloggen som sagt o höra vad andra tycker funkar bra. Känns som om det skulle va mysigt att ha nån sorts sjal :-)
Kram!

Svar: Ja, mei tai:en är verkligen kanon! Hade jag dock vetat hur mycket den skulle komma att användas i början (han ville verkligen inte ligga själv, han satt klistrad på oss första månaderna) så hade jag nog köpt en trikåsjal också. Det verkar så smidigt och lite mysigare när dom är sådär mini som dom är i början. Och smidigt att kunna ta i och ur bebisen utan att knyta upp sjalen.
stjernfalls.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥