Sköna mjukisbyxor med mudd

Sedan jag blev mamma har det inte alls blivit mycket pyssel eftersom min plutt inte velat ligga och sova för sig själv. Men nu har han visst blivit stor och förstått att han kan sova middag själv. Tror att det är lite skönt både för honom och mig faktikt ;) Hur som helst så har jag alltå fått lite pysseltid igen, tjohoo!
 
Köpte det blåvitrutiga tyget på Stoff och Stil för ett tag sedan och tänkte det skulle bli ett par byxor. Eftersom jag inte kunde bestämma vilken färg på mudden jag skulle ha postade jag en bild på instagram och min facebooksida där jag frågade om byxorna skulle ha grön eller gul mudd. Grön vann och och mudden blev alltså grön ;-)
 
Denna typ av byxor är mina favoritbyxor, dom är mjuka, sköna, lekvänliga och går dessutom att använda länge tack vare mudden som går att vika upp/ner. Och super med extra slittåliga knän, det behövs med småbarn som kryper, leker och har sig :P
 
Vill man ha en utförig beskrivning på hur man syr den här typen av byxor så finns en jättebra beskrivning med både bild och text hos Gekko.
 
Här är ett par liknande byxor (fast mindre storlek och mönstret skiljer sig lite också) som jag sydde för ett tag sedan och visade på instagram.
 
Postat av: Emma - Distorsion
URL: http://distorsion.blogg.se 2013-05-20 / 18:42:32

Jättefina byxor! :) Roligt att kunna pyssla och göra saker :)


Postat av: Charlotte
URL: http://livetefterfemtio.se 2013-06-28 / 18:51:35

Hej
Så jättefina bilder och ideer du lämnar ut..Tack
Charlotte


Postat av: Agnes Bjurek
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/ 2013-06-30 / 16:23:35

Så otroligt duktig du är!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



rss
VeggieToppen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥